“Bir İletişim Aracı Olarak İnfografik, Ordu İli Turizm İnfografik
Ugulamaları” adıyla hazırlanan bu tez çalışmasında, teknolojinin hızla gelişmesiyle
kişilerden beklentiler yükselirken bilginin daha rahat ve hızlı işlenebilmesi önem
kazanmaktadır. Bir kültür turizmi ile turist arasında gerçekleşen iletişim süreci uzun
sürelidir ve çok farklı faktörlere bağlıdır. Farklı iletişim yöntemleri kullanılarak
turistin seyahat kararı vermesinden seyahatin bitimine, seyahat sonrasında tekrar
aynı yeri tercih etmesi ve başkalarına anlatması şeklinde yaşanan iletişim süreci
sırasında sürekli bir bilgi akışı sağlanmaktadır.
Kültürel turizm faaliyetlerinin bir rolü de ziyaretçilere arzulanan mesajı
iletmektir. Bu mesaj, yalnızca ziyaretçilerin uyumlu ve mesajı alma eğiliminde
olmaları halinde iletilebilir. Turistler bir yerin sunacakları konusunda beklenti
içinde olurlar ve etkin bir iletişimin gerçekleşebilmesi için mesajın bu beklentilerle
eşleşmesi gerekmektedir. Bu bağlamda sözel ve görsel ögelerin kesişim
noktasından bulunan infografikler etkili ve hatırlanabilir bilgi sunma konusunda
turizmde iletişim alanında da önemli bir güce sahiptir. İnfografik iletişim
faaliyetlerini kültür turizmi açısından değerlendirmek ve turizm sektörünün bu
süreci nasıl algıladığını ortaya koymaktır
Tez çalışmasının uygulama bölümünde ise, Ordu İli tarihinden, Ordu İli
turizminden, Ordu’nun turizmine katkı sağlayan mutfağından, Ordu Üniversitesi ve
Ordu-Giresun havalimanının turizme katkılarıdan bahsedilmiş, uygulama olarak
infografik harita ve infografik tasarımlarla Ordu’ya gelecek olan turistlere bu
bölgenin kültür turizmi hakkında bilgiler verilerek Ordu İli’nin tanıtımına katkıda
bulunulmuştur.
In this thesis study, which is prepared as tad Infographic Examples as a
Communication Instrument, Tourism Samples in Ordu Province, with the rapid
development of technology, it is important that the information can be processed
more easily and faster while the expectations are increased. The communication
process between a cultural tourism and a tourist is long lasting and depends on many
different factors. A continuous flow of information is provided during the
communication process in which the tourist decides to make a travel decision,
prefer to use the same place and tell others.
A role of cultural tourism activities is to convey the desired message to the
visitors. This message can only be forwarded if visitors are compatible and tend to
receive messages. Tourists are expected to expect a place to be present and the
message must match those expectationsso that an effective communication can take
place. In this context, infographics from the intersection point of verbal and visual
elements have an important power in communication in tourism in providing
effective and memorable information. To evaluate the activities of infographic
communication in terms of cultural tourism and to determine how tourism sector
perceives this process.
In the application part of the thesis study, the contributions of Ordu province
history, tourism, cuisine, Ordu University and Ordu-Giresun airport to the tourism
are mentioned. In the application, with infographic map and infographic designs
contributed to the promotion of Ordu Province.