Bu araştırmanın amacı, Ordu/Mesudiye yöresinde yetişen sanatçıların
bestelemiş oldukları söz ve müziği kendilerine ait olan eserlerin makam, usûl ve
tür bakımından incelenip, karakteristik yapılarının ortaya çıkarılmasıdır.
“Ordu/Mesudiye Yöresindeki Bestelenmiş Türkülerin Makam, Usûl ve Tür
Bakımından Analizi” başlıklı tez nitel araştırmalar kapsamında değerlendirilen
betimsel bir çalışmadır. Veriler kaynak tarama ve görüşme tekniği ile elde
edilerek yorumlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümü problem, amaç, önem gibi
başlıkların yer aldığı giriş kısmından oluşmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde
Türk halk müziği ile ilgili nazari bilgilere yer verilip, Mesudiye yöresinin tarihi,
coğrafi ve müzikal özelliklerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırmanın
yöntemi ve alt başlıkları yer almaktadır. Çalışmanın son bölümü olan dördüncü
bölümde ise, sanatçıların bestelemiş oldukları türküler makam, usûl ve tür
yönünden incelenerek bulgular ve yorum başlığı altında verilmiştir.
“Ordu/Mesudiye Yöresindeki Bestelenmiş Türkülerin Makam, Usûl ve Tür
Bakımından Analizi” adlı tez çalışması, yöredeki ilk analiz çalışması olması ve
yöre kültürünün aktarımı açısından önem taşımaktadır. Bu bağlamda, yapılan
araştırma örnek teşkil etmektedir. Bu araştırmanın aynı alanda yapılacak olan
farklı çalışmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.,
The aim of this study is to investigate the Works of folk singers living
around Ordu/Mesudiye terrritory in terms of their makam, method and genre.
The thesis with the title of “Analysis of the folk songs composed in
Ordu/Mesudiye territory in terms of makam, method and genre” is a descriptive
study being evaluated in the scope of qualitative research. The data is obtained by
review and interview technique. In the first part of the study there is an
introduction part comprised of problem, purpose and importance. In the second
part of the study it has been given theoretical information about Turkish folk
music and about the history, geographical and musical features of Mesudiye. In
the third section there are method and subtitles of the research. In the fourth
chapter, the last part of the study, the folk songs composed by these folk singers
have been indicated under the topic of findings and comment by examining in
terms of makam, method and genre.
The thesis with the title of “Analysis of the folk songs composed in
Ordu/Mesudiye territory in terms of makam, method and genre” is important for
being the first study of thesis and passing down the cultural features of this area.
By the way this study serves as a model. It is thought that this study will be
resource for similar studies.