dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Yılmaz, Mehmet |
|
dc.contributor.author |
Demir, Yılmaz |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T07:44:42Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T07:44:42Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/450 |
|
dc.description.abstract |
Bu tez çalışması kapsamında bireysel yaratıcılığın sınırlarını zorlayarak
‘‘öteki’’ yönetmenlerden farklı olmayı başarmış ve eserleriyle dünya sinemasında
nitelikli bir yer edinmiş Meksika asıllı yönetmen Alejandro González Iñárritu
seçilmiştir. Yönetmenin eserlerinde ortaya koyduğu ayrıştırıcı biçim ve içerik
özellikleri ile oluşturduğu kişisel üslubu, fark edilen kişiliği sayesinde her
kesimden insanı kendisine hayran bırakmıştır.
Yönetmen Iñárritu’nun ürettiği içeriklere Auteur Kuramı perspektifinden
bakılırken bu kuramın gelişmesinde etkili olan eleştiriler ve tartışmalar da göz
önünde bulundurulmuştur. Kuram temelde yönetmenin teknik üslubunu belirleyen
ögelere odaklanarak bireysel olarak kendini var ettiği dünya görüşünün etkileri ile
eserlerinde izleyicisine yansıttığı nitelikli verilerin alıcı tarafından
anlamlandırılmasına dair farklı yaklaşımları da bünyesinde taşımaktadır.
Yönetmenin toplumsal ve tarihsel verilere nasıl baktığı, modern topluma
getirdiği eleştiriler, oluşturduğu karakterlerinin yapısı, kullandığı metaforlar,
filmin önemli bir birimi olarak gördüğü kurguya bakış açısı, renkler ve mekân
üzerine geliştirdiği düşünceler, kişiselliğini filme aktarış şekli, filmlerinde işlediği
öykülerin ayrıştırıcı yanlarıyla birlikte filmografisinin bütünlüğü ve özgünlüğü ile
filmlerinin tema bütünlüğü, senaryo yazımında yer alması, yapımcılığını ve
yönetmenliğini üstlendiği uzun metraj filmleri göz önünde bulundurularak analiz
edilmeye çalışılmıştır., |
en_US |
dc.description.abstract |
Within the scope of this work, the Mexican director, Alejandro González
Iñárritu (he succeded to be different from the other directors and earned
reputation with his works in the world movie by pushing the limits of individual
creativity) was chosen. The director’s individual style composing of different
forms and contents in his works and his personality impressed people of all ages.
The criticisms and the debates influenced on the development of this
theory were taken into consideration while we were evaluating the contents of the
director Iñárritu in terms of Auteur Theory. The theory, basically, focused on the
factors qualifying the director’s technical styles, and also incorporated the various
approaches with the effects of worldview and the reflections of the qualified datas.
All the factors such as the director’s viewpoint to the historical and social
datas, his criticism for the modern society, his characters’ qualifications, the
metaphors, the viewpoint to the fiction, the thoughts on the colors and place, his
personality on the film, the integrity and originality of his filmography, his
movies’ theme integrity, his own scripts, his own full-length films assumed as
both director and producer were analyzed. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Auteur Kuramı, Meksika Sineması, Alejandro González Iñárritu.,Auteur Theory, Mexican Cinema, Alejandro González Iñárritu. |
en_US |
dc.title |
Alejandro González Iñárritu Filmlerinin Auteur Kuramı Çerçevesinde Analizi |
en_US |
dc.title.alternative |
ANALYSİS OF ALEJANDRO GONZÁLEZ IÑÁRRİTU FİLMS İN THE FRAMEWORK OF AUTEUR THEORY |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |