dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Tağ Kalafatoğlu, Şermin |
|
dc.contributor.author |
Ümer, Mükrima |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T07:33:17Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T07:33:17Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/434 |
|
dc.description.abstract |
Tarih boyunca kadınların sosyal konumu belli başlı özellikler ile
tanımlanmıştır. Sanat da bu kabullere göre kadınları temsil etmiştir. Yirminci
yüzyılın başından itibaren sinema sanatının toplumdaki kadın tanımlarından uzak
kalmadığı görülmektedir. Sinemada kadının temsili toplumdaki kadın algıları ile
gerçekleşmektedir. Son dönemde ise sinemanın bağımsız kadın karakterlerin
hikayelerinin anlattığı söylenebilir.
Danimarka sinemasının yönetmenlerinden Lars von Trier'in de filmlerinde
kadın karakterlerin önemli bir yeri vardır. Trier'in ilk döneminde kadınların ahlaki
ideallerin, masumiyetin, dinin sembolü olarak tanımlandığı söylenebilir. Trier'in
çalışma kapsamında ele alınan filmlerinde ise bu rolün tersine döndüğü
görülmektedir. Son dönem filmlerinde yönetmen kadın karakterlerini toplumu
rollerine ters düşen şekilde gösterdiği görülmektedir. "Dogville" ve "Manderlay"
filmlerinde Grace ve Melankoli filmindeki Justine'in de "Nymphomaniacs"da
Joe'nin toplumun kendi gerçeklerine uyumsuz olduğu görülmektedir. Grace ise
toplumun düzenini adalet ve hak uğruna dönüştürme amacındadır. Justine kişisel
dünyasında melankoli duygusuyla ifade edilmektedir. "Antichrist" filminin kadın
karakteri ise doğa ve büyücülük ile tanımlanmaktadır.
Bu çalışmada temsil ve kadın temsili açısından feminizmin düşüncelerine
yer verilmiştir. Kadın temsillerini anlamak amacıyla sinema tarihinden kadın
karakterleri de araştırılmıştır. Trier'in sinemasının genel karakterinin anlatıldığı
bölümden sonra son dönem filmlerinde kadın temsilinin nasıl gerçekleştirildiği
araştırılmıştır. Trier'in kadın karakterleri değerlendirilirken onların suç kavramı
etrafında anlam kazanabileceği söylenebilir. Çalışma kapsamında incelenen
filmlerde kadın karakterler toplumsal rollerine karşı çıkar şekilde görülmüştür. |
en_US |
dc.description.abstract |
The history of communicating with its history. According to these
assumptions, art represents women. Since the beginning of the twentieth century,
it is seen that the art of cinema has not been distant from the definitions of women
in society. She makes her representation in cinema with the perceptions of women
in society. If it ends, it can be said that the stories of independent female
characters of the cinema are told.
Lars von Trier, one of the directors of Danish cinema, women play
important roles in his films. It can be said that in the first period of Trier, moral
ideals were defined as symbols of innocence and religion. It is seen that this role
is reversed in the films that Trier does not work. In recent films, the director
shows that she portrays female characters in a way that goes against society roles.
In "Dogville" and "Manderlay" films, Grace and Justine in Melancholy, and
"Nymphomaniacs," Joe appears to be incompatible with society's own realities.
Grace aims the order of society for justice and the right to order. In Justine's
personal world we express a sense of melancholy. The female character of
"Antichrist" is defined by nature and witchcraft.
It presents the representations of Women, which represent this thing and
represent women. After the section on the general character of Trier's cinema, he
found out how to represent women in his recent films. When evaluating Trier's
female characters, it can be said that they can gain meaning around the concept of
crime. In the films examined within the scope of the study, female characters were
seen as opposed to their social roles. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Lars von Trier, Representation, History of Cinema, Women,Lars von Trier, Temsil, Sinema Tarihi, Kadın |
en_US |
dc.title |
2005'den Günümüze Lars Von Trier Sinemasında Kadın Temsili |
en_US |
dc.title.alternative |
Women's Representation in Lars Von Trier Cinema From 2005 to Present |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |