dc.contributor.author |
Çilci, Nurşen |
|
dc.contributor.author |
Doç. Dr. Aydın, İlker |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T07:30:05Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T07:30:05Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/429 |
|
dc.description.abstract |
Dünyanın hızlı bir değişim sürecine girmesi, bilgi konusunda ihtiyaçların
artmasına neden olmuştur. Bilgi üretimindeki artış ve teknolojideki gelişmeler ise,
çok sayıda sorunun çözülmesinde önemli katkılar sağlamış olsa da başka
sorunların doğmasına yol açmıştır. İnsanların mevcut problemler karşısında dahi
güçlüklerle karşılaştığı düşünülürse ortaya çıkan bu yeni ve karmaşık problemlere
karşı geleneksel yollarla karşı koyması neredeyse imkânsız hale gelmiştir. Bu
bakımdan başarılı bir çözüm yolu için bireydeki yaratıcılığın ön plana çıkması
gerekmektedir. Bunun nedeni, yaratıcı bireylerin problemler karşısında kesin ve
nitelikli çözümler üretebiliyor olmasıdır. 21. yüzyılda bütün ülkeler yaratıcı
düşünen ve bunu hayata geçirebilen bireylerin yetiştirilmesi yönünde bir eğitim
sistemi geliştirmek istemektedir. Türk eğitim sisteminde de 2005 yılı itibari ile
öğretim programlarında yaratıcı düşünme yeteneği ön planda olmuş 2015 yılı
itibari ile de ders kitaplarında hak ettiği yeri almıştır. Bu bağlamda “SCAMPER
(Yönlendirilmiş Beyin Fırtınası) Tekniğinin 5 ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı
Yazıları Üzerindeki Etkisi”ni konu alan bu çalışmamız, Ordu ili Atatürk
Ortaokulunun 5 ve 6. sınıflarından 4 şubede uygulanmıştır. Araştırmada, öntestsontest
uygulamalı deneysel bir model kullanılmıştır. Çalışma grubundan deney
grubuna SCAMPER eğitimi verilirken kontrol grubu mevcut Türkçe öğretim
programına devam etmiştir. Elde edilen bulguların analizinde, kontrol ve deney
gruplarının karşılaştırılmasında Mann Whitney U Testi; 5 ve 6. Sınıf öntestsontest
deney ve kontrol grubu seviye karşılaştırmasında da Wilcoxon İşaretli
Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, SCAMPER tekniğinin 5 ve 6.
sınıfın yaratıcı yazıları üzerinde dikkate değer bir etkisinin olduğu gözlenmiştir., |
en_US |
dc.description.abstract |
The rapid transformation of the world has led to an increase in information
needs. The increase in the production of information and the advances in
technology have contributed to the solution of a large number of problems, but
have led to other problems. Given that people face difficulties even in the face of
existing problems, it has become almost impossible for them to confront these
new and complex problems in traditional ways. In this respect, creativity in the
individual should come to the fore for a successful solution. This is because
creative individuals are able to produce precise and qualified solutions to
problems. In the 21st century, all countries want to develop an education system
to educate individuals who think creatively and can implement it. In the Turkish
education system, as of 2005, creative thinking ability has been in the forefront in
the curriculum, and as of 2015, it has earned its deserved place in the textbooks.
In this context, SCAMPER (Guided Brainstorming) Technique on the Effect of
Creative Writing of Grades 5 and 6 bu, this study was applied in 4 branches from
the 5th and 6th grades of Atatürk Secondary School in Ordu. A pretest-posttest
applied experimental model was used. Experimental groups from the study group
were given SCAMPER training and the control groups continued the current
Turkish curriculum. Mann Whitney U Test was used for the comparison of the
control and experimental groups and Wilcoxon Signed Ranks Test was used for
the comparison of 5th and 6th grade pretest-posttest and control groups in the
analysis of the obtained results. At the end of the study, it was observed that
SCAMPER technique had a significant effect on the creative writings of 5th and
6th grades. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Turkish Education, Creative Writing, SCAMPER (Guided Brainstorming) Technique, Middle School 5th and 6th Grade,Türkçe Eğitimi, Yaratıcı Yazma, SCAMPER (Yönlendirilmiş Beyin Fırtınası) Tekniği, Ortaokul 5 ve 6. Sınıf |
en_US |
dc.title |
Scamper (Yönlendirilmiş Beyin Fırtınası) Tekniğinin 5 ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazıları Üzerindeki Etkisi |
en_US |
dc.title.alternative |
THE EFFECT OF SCAMPER (GUIDED BRAINSTORMING) TECHNIQUE ON CREATIVE WRITINGS OF 5th AND 6th GRADE STUDENTS |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |