Riffaterre yaptıkları bir dizi çalışmaların Genette tarafından dizgesel hale
getirlmesi sonucunda ortaya çıkmıştır. Genette’nin
metinlerarasılığı/göstergelerarasılığı dizgeler haline getirilmesinden sonra bu
alandaki tartışmalar son bulmuştur. Bir teori üzerine oturtulan
metinlerarasılık/göstergelerarasılık ilk başlarda yazın alanında kullanılmıştır.
Daha sonraları kendilerini postmodernist olarak adlandıran sanatçılar tarafından
sanatın diğer dallarında da yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Bu
yöntemlerin sanat dallarında yaygınlaşmasıyla sinemada da kullanılmıştır.
Sinemada kullanılmasının ardından büyük bir izler kitleye sahip olan televizyon
dizileri tarafından da kullanılmaya başlamıştır. Türk televizyon dizilerinde ise
metinlerarasılık/göstergelerarasılık yöntemleri 2000’li yıllarda daha sık ekran
karşısına çıkmıştır. Türk televizyon dizilerinde ilk zamanlar küçük göndermeler
seklinde olan bu yöntemler daha çok izleyiciyi eğlendirmek için yapılmıştır. Leyla
ile Mecnun dizisinde ise kendinden önceki dizilerden farklı olarak bu yöntemler
kullanmak bir amaç halini almıştır. Bu amaç dizide bu yöntemlerin yapılması için
oluşturulduğu, İsmail Abi’nin genlerinin bulunduğu sahnelerde çok bariz bir
şekilde gözükmektedir.
Intertextuality/Intersemiotic, were the result of Genette’s study over the
works of Russian Formalists, Baktin, Kristeva, Riffaterre. After Genette turned
intertextuality/Intersemiotic into strings, discussions in this area ended.
Intertextuality/Intersemiotic, which was based on a theory, was used at the
beginning of the literature. Later, it started to be used widely by other artists who
call themselves postmodernists in other branches of art. These methods were also
used in cinema as they became widespread in art branches. After being used in
cinema, it has started to be used by television series which have a large audience.
In Turkish television series, intertextuality/Intersemiotic methods appeared more
frequently in 2000s. In Turkish television series, these methods, which were in the
form of small references in the early days, were mostly used to entertain the
audience. In Leyla and Mecnun series, it became an objective to use these
methods in contrast to the previous series. This aim is very obvious in the scene
where Ismail Abi's genes are formed in order to make these methods in the series.,Metinlerarasılık/Göstergelerarasılık, Rus Biçimciler, Baktin, Kristeva,