Bu araştırma ile ortaokul öğrencilerinin kemanla seslendirilen klasik batı
müziği ve Türk müziği türlerine ilgi düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Diyarbakır İline bağlı Silvan ilçe
merkezindeki Silvan ortaokulunda öğrenim gören 5., 6., 7. ve 8. Sınıf düzeyindeki
araştırmaya katılan 410 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada betimsel bir yöntem izlenmiştir. Tarama modellerinden genel
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma bulgularının elde edilebilmesi için
araştırmacı tarafından 410 öğrenciye kemanla klasik batı müziği ve Türk
müziğinden seçilme 21 eser icra edilerek anket uygulanmıştır. Araştırmacı
tarafından öğrencilere uygulanan anketin verileri SPSS istatistik 25 paket
programına girilerek bilgisayar kaynaklı çalışma ortamında elde edilmiştir.
Analizin sonuçları frekans (f) yüzde (%) yöntem ve teknikleri kullanılarak tablolar
halinde gösterilmiştir. Öğrenci görüşlerinden elde edilen araştırma sonuçlarına
göre; öğrenciler sırasıyla ilk olarak Türk halk müziği, ikinci olarak Türk sanat
müziği, üçüncü olarak ise klasik batı müziği türlerinin kemanla seslendirilişini
beğenmiştir. Öğrencilerin ilgi düzeyleri bu doğrultuya göre saptanmıştır.
Araştırma da ortaokul öğrencilerinin görüşlerinden elde edilen verilerin
sonuçlarına göre bu araştırmanın, farklı teknik ve biçimlerde geliştirilmesi veya
yapılacak olan yeni araştırmalara ve araştırmacılara ışık tutması öngörülmektedir.,
The aim of this research is to determine the interest level of secondary
school students to the types of classical Western music and Turkish music played
with violin.
The study group of the research consists of 410 students who participated in
the study at the level of 5th, 6th, 7th and 8th grade of Silvan Secondary school in
Silvan district center of Diyarbakır province.
A descriptive method was followed in the study. General scanning model
was used from the scanning models. In order to obtain the research findings, the
researcher carried out a questionnaire to 410 students by carrying out 21 works
selected from classical western music and Turkish music by violin. The data of the
questionnaire applied to the students by the researcher were obtained in a computerbased
study environment by being entered into the SPSS statistical 25 package
program. The results of the analysis were shown in tables by using frequency (F)
percent (%) methods and techniques. According to the research results obtained
from student opinions, students like firstly Turkish Folk Music, secondly Turkish
art music and thirdly classical Western music genres played with the violin.
Students ' interest levels were determined in this direction.
According to the results of the data obtained from the opinions of the
secondary school students, it is envisaged that this research will be developed in
different techniques and forms or shed light on new researches and researchers.