DSpace Repository

Küreselleşme ve Türk Televizyonlarına Uyarlanan Yarışma Programları

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Tağ Kalafatoğlu, Şermin
dc.contributor.author Bayramoğlu, Ömer Faruk
dc.date.accessioned 2022-08-11T07:24:22Z
dc.date.available 2022-08-11T07:24:22Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/421
dc.description.abstract içinde yaşadığımız çağda ülkeler arasındaki sınırlar soyutlaşmış, ticaret kavramı uluslararası bir form kazanmıştır. Günümüz medyası uluslararası formlarda meydana gelen değişimlerden oldukça fazla etkilenmiştir. Bu yeni formda televizyon öğretme ve haberleşme işlevini eğlendirme işlevine bırakmış, yeni eğlence anlayışı olan popüler kültür ürünleri ile hayatımızın her noktasında kendisini göstermeye başlamıştır. Günümüzde kapitalizm toplumun en küçük öğesi olan çekirdek aileleri dahi etkisi altına almıştır. Çeşitli amaçlara hizmet eden ideolojiler kitle iletişim araçları aracılığıyla bireylerin özel hayatlarına kadar müdahil olabilmektedir. Bu amaçlar kimi zaman ideolojik kimi zaman ise ekonomik özellik sergilemektedir. Televizyon sektörünün vazgeçilmez formatlarından biri olan yarışma programları küresel arenada en çok karşımıza çıkan format biçimlerinden birisidir. Özellikle 21. Yüzyılın ilk çeyreğinde sınır ötesi ülkelerde geliştirilen bazı yarışma programları, onlarca ülkede aynı formatla yayınlanmaktadır. Bu formattaki yarışma programları, küreselleşmenin televizyon izleyicileri üzerinde yarattığı etkileri tespit edebilmek, küresel oluşumların topluma hangi amaçla ulaştıklarını belirleyebilmek, toplumun küresel formatlı televizyon programlarını hangi amaçla tercih ettiğini öğrenebilmek için önemli örneklerden biridir. Özellikle İngiltere ve Amerika temelli bu yarışma programlarının, toplumun tüketim alışkanlıklarını ve ahlaki değerlerini derinden etkilediği düşünülmektedir. Çalışmada ilk olarak küreselleşme kavramı araştırılmış, küreselleşmenin hayatımıza kattığı kavramların televizyon sektörü ile bağlantısı ortaya konulmuştur. Ardından Türkiye ekranlarında yayınlanan sekiz farklı küresel yarışma programı, kapitalizm ve küreselleşme ekseninde ele alınarak küreselleşmenin televizyon ve toplum üzerindeki etkileri gözler önüne serilmiştir., en_US
dc.description.abstract In the age we live in, the borders between countries have become abstract and it has gained an international form. Today‟s media has been affected pretty much by changes in international forms. In this new form, television has left its education and communication functions to the entertainment function and new sense of fun has started to show itself in every part of olur lives with popular culture products. Nowadays, capitalism has even taken hold of elementary family which is the least element of our society. The ideologies which serve various purposes can enter person‟s bedrooms via mass media. These purposes sometimes show economic property. Quiz shows,which are the essential formats of television industry, are one of the most popular format in global arena. Especially in the first quarter of 21 st century, some quiz shows which have been developed in cross-border countries have been broadcasted in the same format in tens of countries. These types of quiz shows are one of the most important examples to determine the effects of globalization on tv audience, to designate with which aim global formations reach to the society and to learn with which aim society prefers tv programs with global format. It is thought that especially England and America based quiz shows affect society‟s consumption habits and moral values. In the study,; firstly, globalization term has been studied and it has been revealed the link between television industry and globalization‟s new terms. Subsequently, eight different global quiz shows broadcasted in Turkey have been analyzed in the line of globalization, then the effects of globalization on televion and society have been revelaed. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Globalisation, Capitalism, Culture, Consuption, Television,KüreselleĢme, Kapitalizm, Kültür, Tüketim, Televizyon en_US
dc.title Küreselleşme ve Türk Televizyonlarına Uyarlanan Yarışma Programları en_US
dc.title.alternative Globalization and Adapted Competition Programs on Turkish Televisions en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account