Bu çalışma dört bölümde incelenmiştir. Çalışmanın kapsamında Yurdaer
Altıntaş‟ın tiyatro afişlerinin göstergebilimsel analizi yapılmıştır. iletilmek
istenenen mesaj, Saussur‟un göstergebilimsel analiz çalışmasına göre
yorumlanmıştır. Çalışma, görsel iletişim, göstergebilim, afişin tarihçesi ve
Yurdaer Altıntaş ana hatlarıyla açıklanmıştır. Ancak genel olarak Yurdaer
Altıntaş‟ın tiyatro afişlerinin göstergebilimsel analizi ile çalışmanın temeli
oluşturulmuştur. Göstergebilimsel analiz ile tiyatro afişlerine farkındalık getirerek
tiyatro afişlerini tekrar gündeme getirmek çalışmanın temel amacıdır. Çalışmada,
Yurdaer Altıntaş‟ın 1961 ile 1999 yılları arasından 35 tiyatro afişi içerisinden
Kent Oyuncuları, Dormen Tiyatroları, Arena Tiyatrosu ve şehir Tiyatroları için
yapmış olduğu afişlerden belirli dönem aralıklarıyla seçilen afişler üzerinde
yapılan analiz çalışmasıyla Yurdaer Altıntaş‟ın çalışmalarında dönemsel farklılar
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study is examined in four sections.Within the scope of the study,
semiotic analysis of Yurdaer Altıntaş's theater posters was performed. The
message was interpreted according to the semiotic analysis of Saussure. The study
is explained by the help of visual communication, semiotics, poster history and
Yurdaer AltıntaĢ's main lines. However, in general, the basis of the study was
formed by semiotic analysis of Yurdaer Altıntaş's theater posters. The main
purpose of this study is reawaken the theater posters by bringing awareness to
theater posters with semiotic analysis. In this study, it was concluded that Yurdaer
Altıntaş's periodical differences were found in the posters chosen by Yurdaer
Altıntaş from 1961 to 1999 on the posters selected from 35 theater posters for
Kent Actors, Dormen Theaters, Arena Theater and City Theaters.