dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Özkeleş, Sercan |
|
dc.contributor.author |
Tosun Tuncay |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T07:20:44Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T07:20:44Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/416 |
|
dc.description.abstract |
Müzik eğitimi oldukça disiplin ve sorumluluk gerektiren bir süreçtir.
Öğrenci, geliştirilen müziksel işitme eğitiminin yanında, koordine fiziksel
hareketlerle çalgı eğitimini de alır. Çalgı eğitiminde kişiler; el, bilek, kol, omuz,
boyun, bel ve ayak fonksiyonlarında istendik davranış değişikliği yapmakta,
öğrenme sürecinde kullandığı her kasa yeni bir refleks kazandırmaktadır. Bu süreç
dâhilinde, müzik eğitimi alan öğrencilerde çalgı eğitimi boyunca bedeni
zorlamadan kaynaklı olarak kalıcı da olabilecek fizyolojik rahatsızlıklar
oluşabilmektedir. Ülkemizde de müzik eğitimine yoğun olarak güzel sanatlar
lisesinde başlanması ve bu okullara giden öğrencilerin yaş grubu olarak ergenlik
döneminde olmaları fiziksel rahatsızlıkların görülme olasılığını ve oluşmasına
zemin hazırlamaktadır. Güzel sanatlar liselerinde çalgı eğitimi alan öğrencilerde
karşılaşılan fizyolojik rahatsızlıkların nedenlerine ilişkin tespitlerin yapılması ve
oluşabilecek fizyolojik rahatsızlıklara ilişkin farkındalığın oluşturulması
amaçlanan bu çalışmada, çalgı eğitimi alan öğrencilerde karşılaşılan fizyolojik
rahatsızlıklar saptanmaya çalışılmıştır. Çalgı eğitiminde karşılaşabilecek fizyolojik
rahatsızlıklara dikkat çekmek ve oluşabilecek fizyolojik rahatsızlıklara karşı çeşitli
önlemlerin alınması açısından da önem taşımaktadır. Araştırmanın çalışma
grubundaki Ordu Penpe İzzet Şahin Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü’nde 11.
ve 12 sınıfta öğrenim gören 42 öğrencinin %90,48’inde, çeşitli fizyolojik
rahatsızlıkların olduğu tespit edilmiştir. Bu duruma ilişkin olarak gerek
öğrencilerin şikâyetleri gerekse doktorların katılımcılara ilişkin hikâyeleri genel
olarak değerlendirildiğinde, öğrencilerin uyguladıkları çalgı teknikleri ile uzun
süren çalışma saatleri, fizyolojik rahatsızlıkların ortaya çıkmasında etkili olduğu
sonucuna varılmıştır. |
en_US |
dc.description.abstract |
Music education is a process that requires quite discipline and
responsibility. In addition to the developed musical hearing education, the student
also receives instrument training with coordinated physical movements. People in
instrument education; hand, wrist, arm, shoulder, neck, waist and foot function
changes the desired behavior, each muscle used in the learning process gives a new
reflex. During this process, students who receive music education may develop
permanent physiological disorders due to forcing the body during the instrument
education. In our country, music education is started intensively in fine arts high
school and the students who go to these schools as adolescents are in the
adolescence period prepare the ground for the possibility and occurrence of
physical disorders. In this study, it is aimed to determine the causes of physiological
disorders encountered in students receiving instrument education in fine arts high
schools and to create awareness about the physiological disorders that may occur,
in order to determine physiological disorders encountered in students receiving
instrument education. It is also important to draw attention to physiological
disorders that may be encountered in instrument education and to take various
precautions against physiological disorders that may occur. It was found that
90.48% of 42 students studying in the 11th and 12th grades of Ordu Penpe İzzet
Şahin Fine Arts High School Music Department in the study group had various
physiological disorders. When the complaints of the students and the stories of the
physicians regarding the participants were evaluated in general, it was concluded
that the students' instrumental techniques and long working hours were effective in
the emergence of physiological disorders |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Fizyolojik rahatsızlıklar, meslek hastalığı, çalgı eğitimi, güzel sanatlar lisesi,Physiological disorders, occupational disease, instrument education, fine arts high school |
en_US |
dc.title |
Güzel Sanatlar Liselerinde Çalgı Eğitimi Alan Öğrencilerde Karşılaşılan Fizyolojik Rahatsızlıklar |
en_US |
dc.title.alternative |
PHYSIOLOGICAL DISORDERS ENCOUNTERED IN THE EDUCATION OF MUSICAL INSTRUMENTS IN FINE ARTS HIGH SCHOOL |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |