dc.contributor.advisor |
Prof. Yener, Sabri |
|
dc.contributor.author |
Karakoç, Berat Talat |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T07:19:07Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T07:19:07Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/415 |
|
dc.description.abstract |
Türk halk müziği çalgılarından dilsiz kavalın geliştirilerek gelecek
kuşaklara aktarılması dilsiz kavalın standardizasyonunun tamamlaması ve standart
bir üretiminin olmasıyla mümkün olabilir. Standardizasyonun sağlanması için
yapılan çalışmalarda kavalın yapım süreci ile ilgili olarak çalgının yapısını, çalgı
yapım tekniklerini, kullanılan aletleri, malzemeleri ve icraya etki eden unsurları
ortaya koyan yeterli sayıda çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle, bu tez
çalışmasında çalgının yapımında kullanılan teknikler ve icraya etki eden unsurlar
tespit edilmeye çalışılmıştır.
Çalışmanın “Giriş” bölümünde çalışmanın amacı, kapsamı; araştırmada
kullanılan bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi verilmiştir. “Birinci
Bölüm” de kültür, müzik kültürü, Türk müzik kültürü, Türk müzik kültürünü
yansıtan türlerden biri olan Türk halk müziği, Türk halk müziği sazları ve bu
sazların içinde yer alan nefesli çalgılar ve organoloji gibi temel kavramlar
hakkında bilgi verilmiştir. Birinci bölümde son olarak konu ile ilgili yayın ve
araştırmalar verilmiştir.
“İkinci Bölüm” de ise çalışmamıza konu olan geleneksel Türk halk müziği
çalgılarından dilsiz kaval hakkında etimolojik, tarihsel, yapısal ve teknik bilgiler
görsellerle desteklenerek aktarılmıştır. “Üçüncü Bölüm” de Türkiye‟de dilsiz
kaval yapımı, dilsiz kaval yapımında kullanılan malzemeler, kullanılan araçlar ve
teknik detaylar verildikten sonra icrayı hangi açılardan etkilediği belirtilmiştir.
Çalışmanın dördüncü bölümü olan “Başlıca Kaval Yapımcılarının Kaval
Yapımına Ve İcraya Yansımaları İlişkin Görüşleri” başlığı altında ana konumuz
olan dilsiz kaval yapımı hakkında yapılan alan çalışmasında elde edilen bilgiler
verilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle muhtelif dilsiz kaval
yapımcılarıyla görüşülmüş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır.
Araştırmanın “Sonuç” bölümünde, araştırma kapsamına giren konuların
benzer ve farklı yönleri ortaya konularak çalışma nihayete erdirilmiştir. |
en_US |
dc.description.abstract |
Mute kaval one of Turkish Folk Music instruments can be developed and
transferred to future generations by completing the standardization of mute kaval
and having a standard production. There are not enough studies about
standardization of the instrument in order to establish the standardization of the
instrument, the structure of the instrument, the techniques of instrument making,
the instruments used, the materials and the factors affecting the performance. For
this reason, in this thesis, the techniques used in the making of the instrument and
the factors affecting the performance were tried to be determined.
In the “Introduction” part of the study, the purpose and scope of the study;
information about scientific research methods used in research. are given In the
first chapter, the basic concepts such as culture, music culture, Turkish music
culture, Turkish folk music which is one of the genres reflecting Turkish music
culture, Turkish folk music instruments and wind instruments and organology in
these instruments are given. In the first part, the most recent publications and
researches are given.
In the second part, the etymological, historical, structural and technical
information about the traditional Turkish Folk Music instruments, which is the
subject of our study, is illustrated. In the third part after the production of mute
kaval in Turkey, the materials used in mute kaval production, the tools used and
the technical details are given, from what aspects they affect the execution are
stated.,
In the fourth chapter of the study, the information gathered in the field
study carried out about the production of mute kaval which is our main subject
under the title of the thoughts of the mute makers on kaval productione and and
their reflections the executions is given. Semi-structured interview technique was
used to interview various mute kaval producers and the findings were interpreted.
In the “Conclusion” section of the study, similar and different aspects of
the subjects covered by the research were revealed and the study was concluded., |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Dilsiz Kaval, Dilsiz Kaval Yapımı, Kaval,Dilsiz Kaval, Making of a Tongue Kaval, Kaval |
en_US |
dc.title |
Türkiye’de Dilsiz Kaval Yapım Teknikleri ve icraya Yansımaları |
en_US |
dc.title.alternative |
MUTE KAVAL PRODUCTION TECHNIQUES AND REFLECTION OF EXECUTION IN TURKEY |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |