Dünyada fotoğraf belirli dönemler içerisinde iletişimde kullanılmış ve halen günümüzde kullanılmaya da devam etmektedir. Kitle iletişim olma özelliğiyle basında kullanılan haber fotoğrafları her geçen gün daha da etkili ve fazlaca medyada yer almaktadır. Fotoğrafın görsel öğe olmasından dolayı toplumda olaylar hakkında fotoğrafların kullanılması ve haberin yanında yer alması inandırıcılığı artırarak basına olan güveni pekiştirmektedir. Görsel görüntünün izleyici üzerindeki etkisi doğrudan olup, kamera asla yalan söylemez inancı ile birleşmektedir. Ancak fotoğraf makinası ona kılavuzluk eden eller kadar doğrudur. Teknolojik gelişmeler haberde kullanılan fotoğrafların manipülasyona uğramasına olanak sağlamıştır. Manipüle edilmiş fotoğraflarla yaratılan gerçekliklerle fotoğrafın bireysel ve kitlesel amaçlara yön verdiği, içerisinde derin anlamlar barındırdığı göz önüne alındığında fotoğraflanan bir görüntü gerçeğin birebir yansıtıcısı olamasa da gerçeğin birer temsilcilerini olusturmaktadırlar. Toplumda dinamik yapıyı oluşturan bireylerin çoğunluğunun karşı karşıya kaldığı manipülasyon, özellikle kitleleri iletişim yönünden etkilemektedir. iletişim sürecinde karşılattığımız manipülasyon her ne kadar kitle iletişim kavramının bir öğesi olmasa da kitle iletişiminde yoğun olarak karşımıza çıkmaktadır.
Photography has been used in communication in various periods in the world and continues to be used. With the feature of being a mass communication, the news photos used in the press are more and more effective in the media every day. Since photography is a visual element, the use of photographs about the events in the society and the fact that it is next to the news increases credibility and reinforces the trust in the press. The effect of the visual image on the viewer is direct, combined with the belief that the camera never lies. But the camera is as accurate as the hands that guide it. In today's world where technology is advanced, news photography has also been digitized within the scope of meaning making, and the existence of a virtual world where distances are closer and distances are eliminated, and the existence of a language has allowed manipulation to be done using technology. Considering that with the realities created by manipulated photographs, photography directs individual and mass purposes and contains deep meanings, a photographed image does not exactly reflect the truth, but they constitute the representatives of the truth. Manipulation, which is faced by the majority of individuals who make up the dynamic structure we call society, affects the masses especially in the context of communication. Manipulation, which we encounter in the communication process and which we are under the influence of, is not an element of the concept of mass communication, but it is intensely encountered in mass communication.