Bu araştırmanın amacı, mühendislik öğretimi odaklı çevrim içi öğretmen
mesleki gelişim programının fen bilimleri öğretmenlerinin mühendislik entegrasyonu
pedagojik alan bilgilerine ve mühendislik öğretimi öz-yeterliklerine etkisini
incelemektir. İç içe karma desende yürütülen çalışmada, temel nitel desen zayıf
deneysel desene gömülerek verilerin ilişkilendirilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda
öğretmenlerin ders planları ve düşünce yazıları; nicel boyutunda ise mühendislik
entegrasyonu pedagojik alan bilgisi testi ve mühendislik öğretimi öz-yeterlik ölçeği
veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Ordu ilinde
görev yapan on dört fen bilimleri öğretmeninin amaçlı seçkisiz örnekleme yöntemi
kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, mühendislik öğretimi odaklı mesleki
gelişim programının, fen bilimleri öğretmenlerinin mühendislik entegrasyonu
pedagojik alan bilgisi ve mühendislik öğretimi öz-yeterliklerini anlamlı şekilde
artırdığı sonucuna varılmıştır ve araştırmadan elde edilen nitel sonuçların da bu
bulgularla tutarlı olduğu tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların gelecekte
bu alanda yapılacak öğretmen eğitimi ve mesleki gelişim programı araştırmalarında
uygulayıcılarına ve araştırmacılarına katkı sağlayacağı umulmaktadır.
The aim of this research was to examine the effect of an engineering teachingfocused online teacher professional development program on science teachers'
engineering integration pedagogical content knowledge and engineering teaching selfefficacy. In the study conducted in a nested mixed design, the results were correlated
by embedding the basic qualitative design into the weak experimental design. While
teacher reflections and lesson plans developed were used as data collection tools in the
qualitative dimension of the research, engineering integration pedagogical content
knowledge test and engineering teaching self-efficacy scale were used as data
collection tools in the quantitative dimension. The study group of the research was
determined using the purposeful random sampling method of fourteen science teachers
working in Ordu City of Türkiye. As a result of the research, it was concluded that precollege engineering education focused on online professional development program
significantly increased science teachers' engineering integration pedagogical content
knowledge and engineering teaching self-efficacy, and the qualitative results obtained
from the research were also found to be consistent with these findings. The results
obtained from thisstudy which will contribute to practitioners and researchers in future
teacher education and professional development program research in this field is
hoped.