DSpace Repository

Gerçekçi Matematik Eğitimi Uygulamaları Bağlamında 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İletişim Düzeylerinin Belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Korkmaz, Himmet
dc.contributor.author Çiloğlu, Rumeysa
dc.date.accessioned 2023-10-19T13:28:58Z
dc.date.available 2023-10-19T13:28:58Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3931
dc.description.abstract Bu araştırma 6.sınıf öğrencilerinin gerçekçi matematik uygulamaları bağlamında matematiksel iletişim düzeylerini belirlemek üzere yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırma Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan bir ortaokulda 2022- 2023 eğitim-öğretim yılı içinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanarak seçilmiş 12 öğrenci ile yapılmıştır. Bu araştırmada öğrencilerin gerçekçi matematik uygulamaları bağlamında matematiksel iletişim düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler GME problemleri, görüşmeler, ses kayıtları ve gözlemler yoluyla toplanmış; araştırmanın problemleri doğrultusunda analiz edilmiştir. Bireysel uygulamalarda öğrencilerin matematiksel iletişim düzeyleri sıfırın altında, yetersiz ve kısmen yeterli bulunurken grup çalışmalarında matematiksel iletişim düzeyleri kısmen yeterli, yeterli ve yapıcı düzey olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin bireysel olarak çalıştıkları gerçekçi matematik eğitimi problemlerinde matematiksel iletişim düzeylerinin alt düzeylerde olduğu saptanmıştır. Grup çalışmalarında ise öğrencilerin matematiksel iletişim düzeylerinin daha üst düzeylerde olduğu görülmüştür. en_US
dc.description.abstract This research is a qualitative study to determine the mathematical communication levels of 6th-grade students in the context of realistic mathematical applications. The research was conducted in a secondary school in the Southeastern Anatolia region with 12 students selected using the criterion sampling method in the 2022-2023 academic year. The aim of this study was to determine students' mathematical communication levels in the context of realistic mathematical practices. Data were collected through GME problems, interviews, audio recordings, and observations and analyzed in line with the problems of the study. In individual applications, students' mathematical communication levels were found to be below zero, inadequate, and partially adequate, while in group work, their mathematical communication levels were found to be partially adequate, adequate, and constructive. As a result of the study, it was found that students' mathematical communication levels were at low levels in realistic mathematics education problems that they worked on individually. In group work, on the other hand, students' mathematical communication levels were found to be at higher levels. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Matematiksel İletişim, Gerçekçi Matematik Eğitimi. en_US
dc.subject Mathematical Communication, Realistic Mathematics Education. en_US
dc.title Gerçekçi Matematik Eğitimi Uygulamaları Bağlamında 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İletişim Düzeylerinin Belirlenmesi en_US
dc.title.alternative A Detemın of 6th- Grade Students Mathematical Communication Levels İn the Context of Realistic Mathematics Education Applications en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-6578-7663 en_US
dc.contributor.authorID 0009-0006-2035-0472 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account