DSpace Repository

Revisiting Efl Teachers’ İdentity (Re) Construction During Emergency Remote Teaching: A Narrative İnquiry

Show simple item record

dc.contributor.advisor Han, Turgay
dc.contributor.advisor Çelik, Servet
dc.contributor.author Demir Aynur
dc.date.accessioned 2023-10-19T08:05:07Z
dc.date.available 2023-10-19T08:05:07Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3916
dc.description.abstract This study aims to explore the (re)construction of elementary school EFL teachers’ professional identity in their efforts to implement ERT (Emergency Remote Teaching) during the COVID-19 process. The study focused on the factors, tensions, and negotiations that influenced the process of professional identity (re)construction. The participants of the study were five different elementary school EFL teachers from a city in Turkey. The study used a narrative inquiry approach to gain a deeper understanding and clearer insights into teachers’ experiences in the context of ERT. Data were collected through personal data forms, narrative interviews, correspondence, and field notes. The transcribed data were analysed using thematic analysis and renarrated through interpretation and meaning-making. The results of the study revealed insights into elementary school EFL teachers’ identity (re)construction process in the context of ERT. Various contextual factors, including reduced student attendance, power cuts, internet disconnects, technological device problems and remote classroom experience played crucial roles in shaping their professional identity. The most prominent tensions that teachers negotiated were teacher training needs, the pressure to establish a work-life balance, overly intrusive behaviour of parents, remote classroom management and pupil assessment. Reflecting on their positive experiences they had in the past contributed significantly to complete this critical process by (re)constructing their professional identities. The study also focused on making the voices of elementary school EFL teachers heard and understanding their suggestions, needs, and expectations during ERT process. The findings of the study can be used for assessing the need for educational recovery, preparing pre-service and in-service elementary school EFL teachers for another emergency context, and planning and designing an emergency educational implementation. Special emphasis is placed on having a strong sense of professional identity to pave the way for successful involvement in different implementations for future consideration. en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, COVID-19 sürecinde acil uzaktan öğretimi uygulama çabalarında ilkokul İngilizce öğretmenlerinin mesleki kimliğinin (yeniden) inşasını araştırmayı amaçlamaktadır. Mesleki kimlik (yeniden) inşa sürecini etkileyen faktörler, gerilimler ve müzakereler çalışmanın odak noktası olmuştur. Çalışmanın katılımcıları, Türkiye'nin bir ilinden beş farklı ilkokul İngilizce öğretmenidir. Çalışmada, öğretmenlerin acil uzaktan öğretim bağlamındaki deneyimlerine ilişkin daha derin bir anlayış ve daha net içgörüler elde etmek için anlatısal sorgulama yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler kişisel veri formları, anlatı görüşmeleri, yazışmalar ve alan notları yoluyla toplanmıştır. Yazıya dökülen veriler tematik analiz kullanılarak analiz edilmiş, yorumlama ve anlam oluşturma aracılığıyla yeniden anlatılmıştır. Çalışmanın sonuçları, ilkokul İngilizce öğretmenlerinin acil uzaktan öğretim bağlamında kimliklerinin (yeniden) inşa sürecine ilişkin iç görüleri ortaya koymuştur. Öğrenci katılımının azalması, elektrik kesintileri, internet bağlantısının kesilmesi, teknolojik cihaz sorunları ve uzaktan sınıf deneyimi gibi çeşitli bağlamsal faktörler, mesleki kimliklerinin şekillenmesinde önemli bir rol oynamıştır. Öğretmenlerin müzakere ettiği en belirgin gerilimler, öğretmen eğitimi ihtiyaçları, iş-yaşam dengesi kurma baskısı, velilerin aşırı müdahaleci davranışları, uzaktan sınıf yönetimi ve öğrenci değerlendirmesi olmuştur. Geçmişte yaşadıkları olumlu deneyimleri yansıtmaları, mesleki kimliklerini (yeniden) inşa ederek bu kritik süreci tamamlamalarına önemli katkı sağlamıştır. Çalışma ayrıca, ilkokul İngilizce öğretmenlerinin seslerini duyurmaya ve acil uzaktan öğretim sürecinde önerilerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamaya odaklanmıştır. Çalışmanın bulguları, eğitimsel iyileştirme ihtiyacını değerlendirmek, hizmet öncesi ve hizmet içi ilkokul İngilizce öğretmenlerini başka bir acil durum bağlamına hazırlamak, acil durum eğitimi uygulamasını planlamak ve tasarlamak için kullanılabilir. Gelecekte dikkate alınmak üzere farklı uygulamalarda başarılı katılımın önünü açmak için güçlü bir mesleki kimlik duygusuna sahip olmaya özel bir vurgu yapılmaktadır en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Teacher professional identity, Elementary school EFL teacher, Emergency remote teaching, COVID-19 en_US
dc.subject Öğretmen mesleki kimliği, İlkokul İngilizce öğretmeni, Acil uzaktan öğretim, COVID-19 en_US
dc.title Revisiting Efl Teachers’ İdentity (Re) Construction During Emergency Remote Teaching: A Narrative İnquiry en_US
dc.title.alternative Acil Uzaktan Öğretim Sürecinde İngilizce Öğretmenlerinin Kimliklerinin (Yeniden) İnşaasının Gözden Geçirilmesi: Bir Anlatı Araştırması en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-9196-0618 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-2546-9094 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-2546-9094 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account