DSpace Repository

Üniversite Öğrencilerinin Kendini Sabotaj ve Otantiklik Düzeyleri Arasındaki İlişki

Show simple item record

dc.contributor.advisor Karaman, Ömer
dc.contributor.author Demir, Duygu
dc.date.accessioned 2023-10-13T15:29:17Z
dc.date.available 2023-10-13T15:29:17Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3904
dc.description.abstract Bu araştırma üniversite öğrencilerinin kendini sabotaj ve otantiklik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Kendini sabotaj ile otantiklik düzeyinin cinsiyet, sosyo ekonomik düzey ve yaşa göre farkılığına bakılması da diğer amaçlar arasındadır. Çalışmaya katılan öğrenciler 149 ’u erkek, 205’i kadın olmak üzere 354 kişiden oluşmaktadır. Düşük sosyoekonomik düzeyde 25 kişi, orta sosyo-ekonomik düzeyde 288 kişi, yüksek sosyo-ekonomik düzeyde 41 kişi bulunmaktadır. Katılımcıların yaş ortalması 20,53’tür. Elde edilen veriler Kişisel Bilgi Formu, Kendini Sabotaj ve Otantiklik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Puanların çözümlenmesi SPSS 25 programı kullanılarak yapılmıştır. Katılımcıların kendini sabotaj düzeyi toplam puanı ile dış etkiyi kabullenme alt boyutu arasında olumlu ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Kendini sabotaj düzeyi toplam puanı ile kendine yabancılaşma alt boyutu arasında olumlu ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Kendini sabotaj düzeyi toplam puanı ile otantik yaşam alt boyutu arasında olumsuz ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Dolayısıyla kendini sabotaj ile otantiklik arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Otantiklik arttıkça kendini sabotaj azalmakta, otantiklik azaldıkça kendini sabotaj artmaktadır. Cinsiyete göre kendini sabotaj düzeyi, dış etkiyi kabullenme, kendine yabancılaşma ve otantik yaşam alt boyutları puanları arasında anlamlı farklılık görülmemiştir. Sosyo ekonomik düzeye göre kendini sabotaj düzeyi ve otantiklik alt boyutları olan dış etkiyi kabullenme, otantik yaşam ve kendine yabancılaşma alt boyutları puanları arasında anlamlı farklılık görülmemiştir. Yaşa göre kendini sabotaj düzeyi toplam puanı arasında anlamlı farklılık yoktur. Ancak otantiklik ölçeği alt boyutlarından dış etkiyi kabullenme ile yaş değişkeni arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular konu ile ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve ileride yapılabilecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur. en_US
dc.description.abstract This research aims to examine the relationship between university students' self-handicapping and authenticity levels. Examining the difference between self-handicapping and authenticity level according to gender, socio-economic level and age is among other purposes. The students participating in the study consisted of 354 people, 149 of whom were men and 205 were women. There are 25 people in the low socio-economic level, 288 people in the middle socioeconomic level, and 41 people in the high socio-economic level. The average age of the participants is 20.53. The data obtained were collected using the Personal Information Form, Self-Sabotage and Authenticity Scale. Analysis of the scores was done using the SPSS 26 program. A positive and significant relationship was found between the self-handicapping total score of the participants and the acceptance of external influence sub-dimension. A positive and significant relationship was found between the self-handicapping level total score and the selfalienation sub-dimension. A negative and significant relationship was found between the selfhandicapping level total score and the authentic life sub-dimension. Therefore, a significant negative relationship was found between self-handicapping and authenticity. As authenticity increases, self-handicapping decreases, and as authenticity decreases, self-handicapping increases. There was no significant difference between the scores of self-handicapping level, acceptance of external influence, self-alienation and authentic life sub-dimensions according to gender. There was no significant difference between the scores of accepting external influence, authentic life and self-alienation, which are the sub-dimensions of self-handicapping and authenticity, according to socio-economic level. There is no significant difference between the total score of self-handicapping level according to age. However, a negative significant relationship was found between acceptance of external influence, one of the sub-dimensions of the authenticity scale, and the age variable. The findings obtained from the research were discussed within the framework of the literature on the subject and suggestions for future studies were presented. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kendini Sabotaj, Otantiklik, Kendine Yabancılaşma, Otantik Yaşam, Dış Etkiyi Kabullenme en_US
dc.subject Self-Sabotage, Authenticity, Self Alienation, Authentic Living, Accepting External Influence en_US
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Kendini Sabotaj ve Otantiklik Düzeyleri Arasındaki İlişki en_US
dc.title.alternative Guidance and Psychological Counseling Department Examination of the Relationship Between University Students' Levels of Self Sabotage and Authenticity en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-8587-6815 en_US
dc.contributor.authorID 0009-0002-5128-7921 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account