dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Yavuz, Cavit |
|
dc.contributor.author |
Duvan, Yasin |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T06:23:56Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T06:23:56Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/388 |
|
dc.description.abstract |
Günümüz kitle iletişim araçları içerisinde önemli bir yere sahip olan,
çeşitliliği ve kullanıcı sayısını her geçen gün artıran sosyal medya, kişilerin olduğu
kadar kurumsal yapıların da iletişim araçları tercihinde dönüşümlere sebep
olmuştur. İç ve dış hedef kitleye yönelik gerçekleştirilen bütünleşik iletişim olarak
tanımlanan kurumsal iletişim, kurumların varlıklarını devam ettirebilmeleri için
vazgeçilmez durumdadır. Kurumlar için hayati öneme sahip olan kurumsal
iletişimin gerçekleştirilmesinde kitle iletişim araçlarından yoğun şekilde
yararlanılmaktadır.
Halka en yakın kamu kurumu durumundaki belediyeler de hizmetlerinin
tanıtımı, vatandaşların talepleri, beklentileri, memnuniyet ya da
memnuniyetsizlikleri gibi sebeplerle kurumsal iletişime ağırlık vermektedir.
Belediyelerin kurumsal iletişimden beklentileri ile sosyal medyanın sağladığı
avantajlar, birbiri ile örtüşmektedir.
Bu araştırmada, Karadeniz Bölgesindeki 32 belediyenin kurumsal
iletişimlerinde sosyal medya kullanımları anket çalışması ve içerik analizi yöntemi
ile incelenmiştir. Üç bölüm ve 23 sorudan oluşan anket, büyükşehir, il ve ilçe
belediyelerinin bulunduğu 24 belediye tarafından cevaplanmıştır. Bununla birlikte
belediyelerin sosyal medya hesaplarında 17 Eylül-16 Ekim 2018 tarihi arasında
yaptıkları paylaşımlar incelenmiştir.
Elde edilen bulgular neticesinde, belediyelerin sosyal medya kullanımına ilgi
gösterdiği, bu mecranın yönetimini alanda eğitim almış ya da bu alanla ilgili
birimlerde çalışan uzman kişilerle gerçekleştirdiği ancak kurumsal iletişimde sosyal
medya kullanımının geleneksel iletişim mecralarına benzer şekilde ve tek taraflı
gerçekleştirdiği görülmektedir. Ayrıca belediyeler tarafından sosyal medya
yalnızca dış hedef kitleye yönelik olarak kullanılmakta, çeşitli sebeplerle kurum içi
iletişimde sosyal medya kullanımı sakıncalı bulunmaktadır. |
en_US |
dc.description.abstract |
Today's media has an important place in the number of users increases with each
passing day, diversity and social media, as well as institutional structures of people
also led to conversions in the preferred means of communication.For internal and
external target audience defined as integrated communications corporate
communications, institutions have assets they can continue to is
indispensable.Corporate communication is vital for enterprises in the realization of
an intensive mass media tools.The nearest public agency status to the public and
services to the municipalities, citizens ' demands, expectations, satisfaction or
dissatisfaction as reasons of corporate communication.With expectations of
municipal corporate communications advantages of social media, overlap with each
other.In this research, in the Black Sea region 32 corporate communications social
media uses the survey and has been studied by the method of content analysis.Three
chapters and 23 question survey consisting of Metropolitan, provincial and district
municipalities of 24 are answered by the city.However, municipalities, social media
accounts, September 17-October 16, examined their shares between the date of
2018. As a result of the findings of, the municipalities of interest to the use of social
media, this media that the management of field training or working in the units field,
carried out with people but corporate communications in social media similar to the
traditional use of communication channels and single-sided performs.In addition,
municipalities by social media is being used for only the external audience, for
various reasons the use of social media in internal communication objectionable. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Corporate communications, social media, local government,Kurumsal iletişim, sosyal medya, yerel yönetim |
en_US |
dc.title |
Karadeniz Bölgesindeki Belediyelerin Kurumsal İletişiminde Sosyal Medya |
en_US |
dc.title.alternative |
IN THE BLACK SEA REGİON MUNİCİPALİTİES IN COMMUNİCATİNG CORPORATE SOCİAL MEDİA |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |