DSpace Repository

Uzaktan Eğitim Sürecinde İlk Okuma Yazma Öğretimine İlişkin Veli ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sulak, Süleyman Erkam
dc.contributor.author Arslan, Hatice Melike
dc.date.accessioned 2023-07-10T06:45:47Z
dc.date.available 2023-07-10T06:45:47Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3792
dc.description.abstract Bu araştırmada uzaktan eğitim sürecinde ilk okuma yazma uygulamalarına ilişkin veli ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma modellerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma 2020-2021 öğretim yılında yürütülmüştür. Katılımcılar, Ordu ilinde bulunan bir devlet okulunun ilkokul 1.sınıf öğrencileri arasından seçilmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde kolay uӏаşıӏаbіӏіr durum örnеkӏеmеsі kullanılmıştır. Araştırmada toplam 13 öğrenci ve velisi ile görüşme yapılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, uzaktan eğitimin covid-19 salgını sürecinde eğitimin aksamaması adına faydalı olduğunun belirtildiği görülmüştür. Bunun yanında, uzaktan eğitimin etkili ve verimli olması için öğretmen yaklaşımı ve veli ilgisinin önemli olduğu görülmüştür. Ayrıca, eğitimde kullanılan yöntemlerin çocuklara uygun ve çeşitlilik göstermesinin öğrenciler için ilgi çekici olduğu vurgulanmıştır. Diğer taraftan uzaktan eğitim sürecinde bazı sorunlar yaşandığı belirtilmiştir. Bu sorunlar arasından bilgisayar ve altyapı yetersizliği ile internet erişiminde yaşanılan sıkıntılar ön plana çıkmaktadır. Bunun yanında, yazma etkinliklerinde yaşanan sorunlar, öğrencilerin sosyalleşememeleri, cihaz başında uzun süre geçirmeleri ve sağlık sorunlarına yönelik endişeler de ifade edilmiştir. Veliler teknik sorunlara yönelik olarak internet bağlantısının iyileştirilmesi, ders saatlerinde yüksek hızlı internetin öğrencilere ücretsiz olarak sunulması ve uzaktan eğitim uygulamalarının daha kolay kullanışlı tasarlanmasını önermektedir. Diğer önerileri arasında ise ders sürelerinin kısaltılması, uzaktan eğitim mümkün olan en az süreyle yürütülmesi, mümkün mertebe yüz yüze eğitim yapılması, sağlık tedbirlerine uygun olmak şartıyla dönüşümlü olarak sınıfların yüz yüze bir araya gelmeleri ve uzaktan eğitimde işlenmesi çok verimli olmayan konuların yüz yüze eğitime planlanması gibi hususlar bulunmaktadır. Öğrenciler ise uzaktan eğitimde yaşanan teknik aksaklıkların giderilmesi, derslerin daha kısa süreli olması ve uzun yazılar yazmakta zorlandıkları için cümlelerin daha kısa olması gibi önerilerde bulunmuştur. en_US
dc.description.abstract In this study, it is aimed to evaluate the opinions of parents and students about the first literacy practices in the distance education process. The case study, which is one of the qualitative research models, was used in the research. The research was carried out in the 2020-2021 academic year. Participants were selected from primary school 1st grade students of a public school in Ordu. Convenient sampling was used to determine the participants. In the study, a total of 13 students and their parents were interviewed. In the analysis of the data, descriptive analysis and content analysis methods were used. As a result of the research, it has been seen that distance education is beneficial in order not to disrupt education during the covid-19 epidemic process. In addition, it has been seen that teacher approach and parental interest are important for distance education to be effective and efficient. Furthermore, it was emphasized that the methods used in education are suitable for children and that it is interesting for students. On the other hand, it was stated that there were some problems in the distance education process. Among these problems, the inadequacy of computers and infrastructure and the problems experienced in internet access come to the fore. In addition, concerns about problems experienced in writing activities, students' inability to socialize, spending a long time at the device, and health problems were also expressed. Parents suggest improving internet connection for technical problems, providing high-speed internet to students free of charge during class hours, and designing distance education applications to be easier to use. Other suggestions include shortening the duration of the lessons, conducting distance education for the least possible period of time, conducting face-to-face education as much as possible, meeting face-to-face classes alternately, provided that health precautions are appropriate, and planning the subjects that are not very productive in distance education for face-to-face education. Students made suggestions such as resolving technical problems in distance education, shortening class times, and making sentences shorter as they have difficulty writing long sentences. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Uzaktan eğitim, İӏk okuma yazma, Veӏi görüşӏeri, Öğrenci görüşӏeri. en_US
dc.subject Distance education, Primary reading and writing, Parent views, Student views. en_US
dc.title Uzaktan Eğitim Sürecinde İlk Okuma Yazma Öğretimine İlişkin Veli ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Evaluatıon of Parent and Student Opinions Regarding Primary Read and Writing Education in the Process of Distance Education en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-4042-891X en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-1551-1116 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account