DSpace Repository

Kesintisiz Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modelinin Öğrenci Başarısına Etkililiği ile Sürece İlişkin Öğrenci ve Veli Görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Özyürek, Cengiz
dc.contributor.author Çelebi, Özge
dc.date.accessioned 2023-06-13T07:19:23Z
dc.date.available 2023-06-13T07:19:23Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3776
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, “Maddenin Hal Değişimi ve Maddenin Ayırt Edici Özellikleri (MHDMAEÖ)” konularının işlenmesi sürecinde kullanılan kesintisiz ters yüz edilmiş öğrenme modelinin (KTYEÖM) öğrenci başarısına etkililiğini incelemek ve süreç ile ilgili öğrenci ve veli görüşlerini almaktır. Araştırmada karma yöntem araştırmalardan açımlayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmada, 2021-2022 eğitimöğretim yılında Ordu il merkezinde yer alan özel bir ortaokulda öğrenimini sürdüren 38 5. sınıf öğrencisi ile çalışılmıştır. Araştırmada, kesintisiz ve ters yüz öğrenmeler kapsamında etkinlikler düzenlenmiştir. Web tabanlı ücretsiz bir sanal sınıf uygulaması olan Edpuzzle uygulaması, ters yüz edilmiş öğrenme bağlamında sınıf dışı ders anlatım videolarının izlenmesi amacıyla kullanılmıştır. Kahoot! uygulaması, formatif değerlendirme amacıyla kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin kesintisiz öğrenmelerini desteklemek, öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen etkilişimini artırmak amacıyla WhatsApp grupları kurulmuştur. Araştırmada veriler, “Maddenin Halleri ve Maddenin Ayırt Edici Özellikleri Başarı Testi (MHDMAEÖBT)” ve öğrenci ve velilerle yapılan görüşmelerle alınmıştır. Çalışmada verilerin dağılımının normalliğini belirlemek amacıyla ShapiroWilk testi, gruplar arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek için non-parametrik testlerden Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizine tabii tutulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; MHDMAEÖBT verilerine göre deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrenciler, KTYEÖM’in öğretici, eğlenceli, motive edici, sınıf dışı birliktelik ve fikir alış verişi sağlama gibi olumlu yönlerini belirtmişlerdir. Ayrıca bazı öğrenciler kalıplaşmış öğrenme kültürü, teknik sorunlar ve internet erişim sorunu yaşandığı yönünde olumsuz görüş bildirmişledir. Öğrenciler modelin çalışma zamanı ve ortamında esneklik sağlaması, konuyu pekiştirme ve soruları birlikte tartışmaya fırsat vermesi, öğrenilenleri günlük hayata uyarlayabilme kolaylığı sağlaması gibi pek çok olumlu özelliklerinden bahsetmiştir. III Öğrenci velileri uygulama öncesinde mobil teknolojinin kullanım amacının dışında kullanılabileceği ve süre kontrolü sağlanamayabileceği yönündeki olumsuz görüşlerinin uygulama ile birlikte değiştiğini belirtmişlerdir. Veliler mobil cihazların, öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine fırsatı verdiğini, öğrencilerin derslerde eğlendiklerini, derse yönelik ilgilerini arttırdığını ve iletişimlerini kuvvetlendirdiğini belirtmişlerdir. Çalışma sonucunda, araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.description.abstract This study aims to examine the effect of Seamless Flipped Learning Model (SFLM) used in the process of teaching the Subject Change of State of Matter and Distinctive Properties of Matter (CSMDPM) on student success and to get the opinions of students and parents about the process. Exploratory design, one of the mixed method researches, was used in the research. In the study, 38 5th grade students studying at a private secondary school in Ordu city center in the 2021-2022 academic year were studied. In the research, activities were organized within the scope of seamless and flipped learning. Edpuzzle application, which is a free web-based virtual classroom application, was used to watch out-of-class lecture videos in the context of flipped learning. Kahoot! application was used for formative assessment purposes. In addition, WhatsApp groups were established to support students' seamless learning and to increase student-student and student-teacher interaction. In the research, the data were obtained through the "States of Matter and Distinctive Properties of Matter Achievement Test (SMDPMAT)" and interviews with students and parents. In the study, the Shapiro-Wilk test was used to determine the normality of the distribution of the data, and the Mann-Whitney U test, one of the non-parametric tests, was used to determine the significance of the difference between the groups. Qualitative data were subjected to content analysis. As a result of the research; according to (SMDPMAT) data, a significant difference was found in favor of the experimental group. Students stated the positive aspects of (SFLM) such as instructive, entertaining, motivating, providing togetherness outside the classroom, and exchanging ideas. In addition, some students reported negative opinions about stereotyped learning culture, technical problems and internet access problems. The students mentioned many positive features of the model such as providing flexibility in the studying time and environment, reinforcing the subject and allowing discussion of the questions together, and providing ease of adapting what has been learned to daily life. Before the implementation, the parents of the students stated that their negative views were that mobile technology could be used for purposes other than its intended use and that time control could not be achieved changed with the implementation. V Parents stated that mobile devices allow students to learn through hands-on activities. Also, they have fun in the lessons, increase their interest in the lesson, and strengthen their communication. In light of the results obtained from the study, suggestions were made for practitioners and researchers. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Edpuzzle, Fen Bilimleri Eğitimi, Kahoot!, Kesintisiz Öğrenme, Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli, WhatsApp en_US
dc.subject Edpuzzle, Flipped Learning Model, Kahoot!, Science Education, Seamless Learning Model, WhatsApp en_US
dc.title Kesintisiz Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modelinin Öğrenci Başarısına Etkililiği ile Sürece İlişkin Öğrenci ve Veli Görüşleri en_US
dc.title.alternative The Effectıveness ofseamless Flıpped Learnıng Model on Student Success Wıth the Vıew of Students And Parents Regardıng the Process en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 101765 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account