dc.contributor.advisor |
Ümer, Engin |
|
dc.contributor.author |
Değirmenci, Ebru |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-13T07:19:14Z |
|
dc.date.available |
2023-06-13T07:19:14Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3775 |
|
dc.description.abstract |
Modernleşme süreci ile başlayan değişimler toplumları birçok açıdan etkilemiştir. Toplumların
yaşantıları, kültürleri, düşünce biçimleri modern süreç etrafında şekillenmeye başlamıştır. Eski
ile yeni arasında oluşmaya başlayan ayrım, modernizmin getirdiği evrenselcilik anlayışı, bir
bakımdan toplumların eskiye dönmek istemelerine neden olmuştur. Nostalji ve retro bu noktada
karşımıza çıkmaktadır. Modernizm sonrası postmodern toplumda kendine yer edinen nostalji
geçmişe olan özlemi ortaya çıkarırken, retro da nostaljiyi kullanarak onu sunmaktadır. Ancak
geçmişteki güzellik duygusunu kullanmak, geçmişe dönmek sadece retro değildir. Sanat
tarihinin belli dönemlerinde geçmişteki güzellik duygusunu kullanan akımlar da vardır.
Neoklasisizm, sembolizm, arts and crafts ve art nouveau da geçmişin güzelliğini yaşadıkları
döneme uyarlamışlardır. Retro ile bu akımların farkı tez içerisinde açıklanmıştır. Çalışmada
modernizm ve postmodernizme yer verilmesinin nedeni modernizmin retronun içerisinde olan
nostalji duygusunu ortaya çıkarmasıdır. Retroya uzanan sürecin daha iyi anlaşılabilmesi adına
modernizm, postmodernizm, kitsch, camp ve nostalji başlıkları güzellik ve geçmişe dönük olma
yönleri ile ele alınmıştır. İncelenen başlıklar neticesinde grafik tasarım ürünlerinde kullanılan
retro estetiği örnekleri incelenmiştir. |
en_US |
dc.description.abstract |
Changes starting with modernization affected societies in many ways. Lives, cultures
and ways of thinking of societies began to take shape around the modern process. The
distinction between old and new and perceptive of universalism brought out by
modernism caused societies want to go back. At this point, we face nostalgia and retro.
Taking its place in postmodern society after modernism, nostalgia brings to light
missing for past, while retro presents it by using nostalgia. However, using the sense of
beauty in the past and going back to past is not just what retro is. In some periods of art
history, there have been some movements using the sense of beauty in the past, as well.
Neoclassicism, symbolism, arts and crafts and art nouveau adapted the sense of beauty
of past in accordance with the period they belong to. The difference between retro and
these movements were explained in the thesis. The reason why modernism and
postmodernism were included in this study is modernism reveals sense of nostalgia
inside retro. To get a better understanding of the process about retro, modernism,
postmodernism, kitsch, camp and nostalgia concepts were discussed in terms of their
beauty and retroactive perspectives. As a result of concepts discussed, samples of retro
aesthetics used in graphic design works were analyzed. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Estetik, Modernizm, Postmodernizm, Retro, Nostalji |
en_US |
dc.subject |
Aesthetics, Modernism, Postmodernism, Retro, Nostalgia |
en_US |
dc.title |
Grafik Tasarımda Retro Estetiği |
en_US |
dc.title.alternative |
Graphıc Art Department Retro Aesthetıcs in Graphıc Desıgn |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-9685-3531 |
en_US |