DSpace Repository

İlkokulda Webquest Destekli Matematik Derslerinde Sınıf İçi Söylemlerin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tabak, Sanem
dc.contributor.author Bayhan, Selin
dc.date.accessioned 2023-03-22T07:50:14Z
dc.date.available 2023-03-22T07:50:14Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3729
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, WebQuest destekli sınıf ortamı ile matematik dersi öğretim programına göre derslerin devam ettiği sınıf ortamında Geometrik Cisimler ve Şekiller konusunda ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi matematiksel söylemlerinin derinlemesine incelenmesi ve karşılaştırılmasıdır. Nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül çoklu durum deseninin kullanıldığı bu çalışmada iki grup belirlenmiş, gruplardan birinde WebQuest destekli öğretim yapılırken diğer grupta öğretim programına göre derslere devam edilmiştir. Grupların ataması yansız olarak yapılmıştır. WebQuest destekli öğretim yapılan sınıfta 36 öğrenci, öğretim programına göre derslerin işlendiği sınıfta 32 öğrenci bulunmaktadır. Verilerin toplanmasında ses kayıt cihazları, araştırmacı notları ve öğrencilerin süreci değerlendirmeye yönelik alan notlarından yararlanılmıştır. Alınan ses kayıtları araştırmacı tarafından yazıya aktarılmış, daha sonra Gee (2005)’nin Söylem Analizi yöntemine göre yedi adımda analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına bakıldığında WebQuest destekli öğretim yapılan gruptaki öğrenci söylemlerinin diğer gruba göre daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır. WebQuest destekli sınıfta öğrencilerin araştırma, sorgulama ve iletişim becerilerini kullanabildikleri bir ortam olduğundan öğrenciler dili öğrenme amaçlı kullanabilmişlerdir. Bu sayede öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkındaki bilgileri açığa çıkmıştır. WebQuest, matematiksel iletişim becerilerini geliştirmekte ve matematiksel iletişim sonucunda ortaya çıkan söylemlerle öğrencilerin öğrenmeleri gözlenebilir hale gelmektedir. Öğretim programına göre devam eden sınıfa bakıldığında öğretmenin öğrencileri dili kullanmak için yönlendirmediği, öğrencilerin öğrenmede öğretmene bağımlı olduğu görülmüştür. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to examine and compare the in-class mathematical discourses of primary school sophomore students on Geometric Objects and Shapes in the classroom environment where the lessons continue according to the WebQuest supported classroom environment and the mathematics curriculum. In this study, in which holistic multiple-case design, which is one of the qualitative research methods, was used, two groups were determined. The assignment of the groups was made impartially. There are 36 students in the class with WebQuest supported instruction, and 32 students in the class where the lessons are taught according to the curriculum. Audio recorders, researcher notes and students' field notes to evaluate the process were used to collect the data. The audio recordings taken were transcribed by the researcher and then analyzed in seven steps according to Gee (2005)'s Discourse Analysis method. When the results of the analysis were examined, it was revealed that the student discourse in the group with WebQuest supported instruction was more than the other group. Since the WebQuest supported classroom is an environment where students can use their research, inquiry and communication skills, students were able to use the language for learning purposes. In this way, students' knowledge about mathematical concepts was revealed. WebQuest improves mathematical communication skills and students' learning becomes observable with the discourses that emerge as a result of mathematical communication. Looking at the ongoing class according to the curriculum, it was seen that the teacher did not direct the students to use the language, and the students were dependent on the teacher in learning. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Matematik, WebQuest, Söylem Analizi en_US
dc.subject Mathematics, WebQuest, Discourse Analysis. en_US
dc.title İlkokulda Webquest Destekli Matematik Derslerinde Sınıf İçi Söylemlerin İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Department Of Classroom Education Investigation Of Classroom Discourse İn Webquest-Assisted Math Lessons At Primary School en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-8905-4042 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account