Bu araştırmanın amacı, WebQuest destekli sınıf ortamı ile matematik dersi öğretim programına
göre derslerin devam ettiği sınıf ortamında Geometrik Cisimler ve Şekiller konusunda ilkokul
ikinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi matematiksel söylemlerinin derinlemesine incelenmesi ve
karşılaştırılmasıdır. Nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül çoklu durum deseninin kullanıldığı
bu çalışmada iki grup belirlenmiş, gruplardan birinde WebQuest destekli öğretim yapılırken diğer
grupta öğretim programına göre derslere devam edilmiştir. Grupların ataması yansız olarak
yapılmıştır. WebQuest destekli öğretim yapılan sınıfta 36 öğrenci, öğretim programına göre
derslerin işlendiği sınıfta 32 öğrenci bulunmaktadır. Verilerin toplanmasında ses kayıt cihazları,
araştırmacı notları ve öğrencilerin süreci değerlendirmeye yönelik alan notlarından
yararlanılmıştır. Alınan ses kayıtları araştırmacı tarafından yazıya aktarılmış, daha sonra Gee
(2005)’nin Söylem Analizi yöntemine göre yedi adımda analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına
bakıldığında WebQuest destekli öğretim yapılan gruptaki öğrenci söylemlerinin diğer gruba göre
daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır. WebQuest destekli sınıfta öğrencilerin araştırma, sorgulama
ve iletişim becerilerini kullanabildikleri bir ortam olduğundan öğrenciler dili öğrenme amaçlı
kullanabilmişlerdir. Bu sayede öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkındaki bilgileri açığa
çıkmıştır. WebQuest, matematiksel iletişim becerilerini geliştirmekte ve matematiksel iletişim
sonucunda ortaya çıkan söylemlerle öğrencilerin öğrenmeleri gözlenebilir hale gelmektedir.
Öğretim programına göre devam eden sınıfa bakıldığında öğretmenin öğrencileri dili kullanmak
için yönlendirmediği, öğrencilerin öğrenmede öğretmene bağımlı olduğu görülmüştür.
The aim of this research is to examine and compare the in-class mathematical discourses of
primary school sophomore students on Geometric Objects and Shapes in the classroom
environment where the lessons continue according to the WebQuest supported classroom
environment and the mathematics curriculum. In this study, in which holistic multiple-case
design, which is one of the qualitative research methods, was used, two groups were determined.
The assignment of the groups was made impartially. There are 36 students in the class with
WebQuest supported instruction, and 32 students in the class where the lessons are taught
according to the curriculum. Audio recorders, researcher notes and students' field notes to
evaluate the process were used to collect the data. The audio recordings taken were transcribed
by the researcher and then analyzed in seven steps according to Gee (2005)'s Discourse Analysis
method. When the results of the analysis were examined, it was revealed that the student discourse
in the group with WebQuest supported instruction was more than the other group. Since the
WebQuest supported classroom is an environment where students can use their research, inquiry
and communication skills, students were able to use the language for learning purposes. In this
way, students' knowledge about mathematical concepts was revealed. WebQuest improves
mathematical communication skills and students' learning becomes observable with the
discourses that emerge as a result of mathematical communication. Looking at the ongoing class
according to the curriculum, it was seen that the teacher did not direct the students to use the
language, and the students were dependent on the teacher in learning.