DSpace Repository

Farklı Dildeki Edebi Eserlerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanımı: “Gülnar Ve Ayna” Eserinin Türkçe B1 Seviyesine Uyarlaması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mutlu, Hasan Hüseyin
dc.contributor.author Sediqi, Muhammad Selam
dc.date.accessioned 2023-03-22T07:48:32Z
dc.date.available 2023-03-22T07:48:32Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3723
dc.description.abstract Bu tezin amacı, Afganistan’da Yabancı Dil Olarak Türkçe öğrenen Afgan öğrencilere Afganistan’ın ünlü yazarı Mohammad Azam Rahnaward Zaryab’ın “Gülnar ve Ayna” Farsça eseri Türkçe B1 seviyesine göre sadeleştirilerek Türkçeye çevirilmesidir. Afgan Öğrencilerin Türkçeye yoğun ilgisinden dolayı Türkçeyi daha iyi oğrenebilmeleri için kendi kültüründeki eseri Türkçe çevirisini okumaları eseri daha ilgi çekici hale getirecektir. Bu eseri Türk dilinde okuyarak eserin içinde geçen konuları daha iyi idrak etmeleri ve Türkçeyi kolay öğrenebilmeleri amaçlanmıştır. Özellikle son zamanlarda Afganistan’da Türk diline yoğun bir ilgi olduğu bilinmektedir. Afganistan’da birçok ilde resmi ve özel kurumda yabancı dil olarak Türk dilinde eğitim verilmektedir. Yabancı Dil Olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türkiye’deki üniversitelerde eğitim görmelerine yönelik ilgi her geçen gün artmaktadır. Bu çalışma nitel araştırma desenine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırma kapsamında Farsça yazılmış olan Afgan edebiyat sahasından bir roman önce Türkçeye çevirilmiştir, ardından sadeleştirilerek B1 dil düzeyine uyarlanmıştır. Materyal kısmında ise araştıma kapsamında orijinal metinle birlikte çeviride yardımcı kaynak olarak Farsça-Türkçe sözlük, Maarif Vakfı tarafından yaayınlanan 2019 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı ve İstanbul üniversitesi tarafından yayınlanan, Yeni İstanbul Yabancılar İçin Türkçe A1, A2, B1 düzeyi ders kitapları kullanılmıştır. Uyarlanan romanın sonuna Türkçe-Türkçe sözlük eklenmiştir. Bunun yanında öğrencilerin düzeyine uygun etkinlikler hazırlanmıştır. Dil öğretiminde temel dil becerileri olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin gelişmesinde edebi metinlerin katkısı oldukça yüksektir. Bu bağlamda Afganistan’da Türkçe öğrenen Afgan öğrenciler Türkçeyi daha kolay öğrenebilmeleri için kendi kültüründeki bir eseri Fars dilinden Türk diline çevirilmesi amaçlanmıştır. Bu eseri Türk dilinde okuyarak eserin içinde geçen konuları Türk dilinde okumaları öğrencilerin anlama düzeyini artıracağını düşünülmüştür. en_US
dc.description.abstract The aim of this thesis is to translate the Persian work "Gülnar ve Ayna" by Mohammad Azam Rahnaward Zaryab, the famous writer of Afghanistan, into Turkish by simplified according to the Turkish B1 level for Afghan students learning Turkish as a Foreign Language in Afghanistan. Due to the intense interest of Afghan students in Turkish, reading the Turkish translation of the work in their own culture will make the work more interesting so that they can learn Turkish better. It is aimed that by reading this work in Turkish language, they can better understand the subjects in the work and learn Turkish easily. It is known that there has been an intense interest in the Turkish language in Afghanistan, especially recently. In Afghanistan, education is given in Turkish as a foreign language in public and private institutions in many provinces. Interest in students learning Turkish as a Foreign Language to study at universities in Turkey is increasing day by day. This study was carried out in accordance with the qualitative research design. Within the scope of the research, a novel from the field of Afghan literature, which was written in Persian, was first translated into Turkish, then simplified and adapted to the B1 language level. In the material part, within the scope of the research, together with the original text, the Persian-Turkish dictionary, the 2019 Turkish as a Foreign Language Program published by the Maarif Foundation, and the New Istanbul Turkish for Foreigners A1, A2, B1 level textbooks published by Istanbul University were used. A Turkish-Turkish dictionary has been added to the end of the adapted novel. In addition, activities suitable for the level of the students were prepared. The contribution of literary texts is quite high in the development of reading, writing, speaking and listening skills, which are the basic language skills in language teaching. In this context, it is aimed to translate a work in their own culture from Persian to Turkish so that Afghan students learning Turkish in Afghanistan can learn Turkish more easily. It is thought that reading this work in Turkish language and reading the subjects in the work in Turkish language will increase the level of understanding of the students. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject “Gülnar ve Ayna”, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Çeviribilim en_US
dc.subject “Gulnar and Ayna”, Teaching Turkish as a Foreign Language, Translation Studies en_US
dc.title Farklı Dildeki Edebi Eserlerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanımı: “Gülnar Ve Ayna” Eserinin Türkçe B1 Seviyesine Uyarlaması en_US
dc.title.alternative The Use Of Literature Works In Different Languages In Teaching Turkish As A Foreign Language: The Adaptation Of The Work "Gulnar And Ayna" To Turkish B1 Level en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-9082-709X en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account