dc.contributor.advisor |
Uğur, Ufuk |
|
dc.contributor.author |
Çallı, Esra |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-23T06:50:47Z |
|
dc.date.available |
2023-02-23T06:50:47Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3704 |
|
dc.description.abstract |
İnsanlık tarihi kadar uzun bir geçmişe sahip olan iletişim, gelişimini sürdürmeye devam
etmektedir. İletişim araçlarından biri olan bilgisayar ve internetin entegre olması ve yayılması ile
sosyal iletişim pratiklerimizde değişime uğramaktadır. Sevinçlerimiz, kutlamalarımız, yaslarımız,
“buluşmalarımız”, eğlence pratiklerimiz ve uzamımız değişmiştir. Eğlence ve eleştiri dili olan
mizah en eski ifade biçimlerimizdendir. Vodviller, orta oyunları, tiyatro ve sinema gibi türlerde
mizaha oldukça sık rastlamaktayız. Toplumsal olay ve olguları, gelenek ve görenekleri, siyasi
gündemi mizah aracılığı ile eğlenceli bir üslupla eleştirisi yapılmaktadır. Web 2.0 teknolojisi ile
birlikte başlayan sayısallaşma, mizahı da dijital formlara dönüştürmüştür. Postmodernizim
sonrası metinlerarası ilişki yöntemlerinin alanının gelişmesi ile sanat eserlerinin çok parçalı, çok
sesli dil yapısı, çözümleme alanını da beraberinde genişletmiştir. Disiplinlerarası alışverişi
elverişli hale getiren postmodern üretim teknikleri göstergelerarası çözümleme ile
saptanabilmektedir. Mizah, dijital uzamda yeni bir yaratıcı dile dönüşmüştür. İnternet meme’leri
adı verilen bu form, ülkemizde caps olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada kültürün en önemli
taşıyıcı noktası olan dil ve iletişim pratiklerinin dönüşümleri, 2020 yılı covid pandemisi konulu
caps’ler üzerinden göstergelerarasılık ve metinlerarasılık bağlamında çözümlenmeye çalışılmış,
örneklemi oluşturan caps’ler aracılığıyla tarihsellik ilişkisi kurulmaya çalışılmıştır. Görülmüştür
ki geçmiş ile şimdi arasında tarihsel bir köprü oluşturma noktasında caps’ler, çok sesli gösterge
dizgelerinden oluşmaktadır. Pastiş, parodi, alaycı dönüştürüm gibi metinlerarasılığın da üretim
yöntemleri ile üretilmiş caps’ler çok sesli gösterge dizgelerinden oluşmaktadır. Bu hem parçası
alınan yapıtın hatırlatıcılığını hem de yeni bağlamında ifade ettiklerini güçlendirmektedir. |
en_US |
dc.description.abstract |
Communication, which has a long history until the history of humanity, continues to develop. The
integration of computers and the internet, which is one of the communication tools, is rapidly
changing in our social communication practices. Our joys, our celebrations, our mourning, our
“meetings,” our entertainment practices and our space have been changed. Humor, the language
of entertainment and criticism, is one of our oldest forms of expression. We come across humor
quite often in genres such as vaudeville, medium plays, theater and cinema. Social events and
phenomena, traditions and customs, political thoughts are criticized with humor and an
entertaining style. Digitalization, which started with Web 2.0 technology, has also transformed
humor into digital form. The findings of postmodernist intertextual relations and the multi-part,
polyphonic language structure of works of art have also expanded the analysis. Postmodern
production, which can achieve interdisciplinary exchange, can be determined by measurementinter-measurement analysis. Humor has turned into a new creative language in digital space. This
form, called internet memes, is called hidden capitals. Transformation of language and practical
communication, which is the most important point of departure from this group, was tried to be
resolved through caps on the 2020 covid pandemic, and inter-signature and intertextual conflict
were tried to be resolved, and a historical relationship was tried to be established throughout the
caps that constitute the sample. It has been seen that creating a bridge between the past and the
past is made up of caps, polyphonic indicator strings. Caps, which are produced with the
production methods of intertextuality such as pastiche, parody and sarcastic transformation,
consist of polyphonic indicator strings. This strengthens both the reminder of the piece taken from
the work and the expression of the new structure. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Metinlerarasılık, Göstergelerarasılık, Kültür, İletişim, Caps |
en_US |
dc.subject |
Intertextuality, Intersemiotics, Culture, Communication, Caps |
en_US |
dc.title |
Metinlerarasılık/Göstergelerarasılık Bağlamında 2020 Yılı Caps’leri ve Tarih İlişkisi |
en_US |
dc.title.alternative |
The Relationship Of The Caps Of The Year 2020 With History İn The Context Of İntertextuality/İntersectionality |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9751-2613 |
en_US |