DSpace Repository

Metinlerarasılık/Göstergelerarasılık Bağlamında 2020 Yılı Caps’leri ve Tarih İlişkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Uğur, Ufuk
dc.contributor.author Çallı, Esra
dc.date.accessioned 2023-02-23T06:50:47Z
dc.date.available 2023-02-23T06:50:47Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3704
dc.description.abstract İnsanlık tarihi kadar uzun bir geçmişe sahip olan iletişim, gelişimini sürdürmeye devam etmektedir. İletişim araçlarından biri olan bilgisayar ve internetin entegre olması ve yayılması ile sosyal iletişim pratiklerimizde değişime uğramaktadır. Sevinçlerimiz, kutlamalarımız, yaslarımız, “buluşmalarımız”, eğlence pratiklerimiz ve uzamımız değişmiştir. Eğlence ve eleştiri dili olan mizah en eski ifade biçimlerimizdendir. Vodviller, orta oyunları, tiyatro ve sinema gibi türlerde mizaha oldukça sık rastlamaktayız. Toplumsal olay ve olguları, gelenek ve görenekleri, siyasi gündemi mizah aracılığı ile eğlenceli bir üslupla eleştirisi yapılmaktadır. Web 2.0 teknolojisi ile birlikte başlayan sayısallaşma, mizahı da dijital formlara dönüştürmüştür. Postmodernizim sonrası metinlerarası ilişki yöntemlerinin alanının gelişmesi ile sanat eserlerinin çok parçalı, çok sesli dil yapısı, çözümleme alanını da beraberinde genişletmiştir. Disiplinlerarası alışverişi elverişli hale getiren postmodern üretim teknikleri göstergelerarası çözümleme ile saptanabilmektedir. Mizah, dijital uzamda yeni bir yaratıcı dile dönüşmüştür. İnternet meme’leri adı verilen bu form, ülkemizde caps olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada kültürün en önemli taşıyıcı noktası olan dil ve iletişim pratiklerinin dönüşümleri, 2020 yılı covid pandemisi konulu caps’ler üzerinden göstergelerarasılık ve metinlerarasılık bağlamında çözümlenmeye çalışılmış, örneklemi oluşturan caps’ler aracılığıyla tarihsellik ilişkisi kurulmaya çalışılmıştır. Görülmüştür ki geçmiş ile şimdi arasında tarihsel bir köprü oluşturma noktasında caps’ler, çok sesli gösterge dizgelerinden oluşmaktadır. Pastiş, parodi, alaycı dönüştürüm gibi metinlerarasılığın da üretim yöntemleri ile üretilmiş caps’ler çok sesli gösterge dizgelerinden oluşmaktadır. Bu hem parçası alınan yapıtın hatırlatıcılığını hem de yeni bağlamında ifade ettiklerini güçlendirmektedir. en_US
dc.description.abstract Communication, which has a long history until the history of humanity, continues to develop. The integration of computers and the internet, which is one of the communication tools, is rapidly changing in our social communication practices. Our joys, our celebrations, our mourning, our “meetings,” our entertainment practices and our space have been changed. Humor, the language of entertainment and criticism, is one of our oldest forms of expression. We come across humor quite often in genres such as vaudeville, medium plays, theater and cinema. Social events and phenomena, traditions and customs, political thoughts are criticized with humor and an entertaining style. Digitalization, which started with Web 2.0 technology, has also transformed humor into digital form. The findings of postmodernist intertextual relations and the multi-part, polyphonic language structure of works of art have also expanded the analysis. Postmodern production, which can achieve interdisciplinary exchange, can be determined by measurementinter-measurement analysis. Humor has turned into a new creative language in digital space. This form, called internet memes, is called hidden capitals. Transformation of language and practical communication, which is the most important point of departure from this group, was tried to be resolved through caps on the 2020 covid pandemic, and inter-signature and intertextual conflict were tried to be resolved, and a historical relationship was tried to be established throughout the caps that constitute the sample. It has been seen that creating a bridge between the past and the past is made up of caps, polyphonic indicator strings. Caps, which are produced with the production methods of intertextuality such as pastiche, parody and sarcastic transformation, consist of polyphonic indicator strings. This strengthens both the reminder of the piece taken from the work and the expression of the new structure. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Metinlerarasılık, Göstergelerarasılık, Kültür, İletişim, Caps en_US
dc.subject Intertextuality, Intersemiotics, Culture, Communication, Caps en_US
dc.title Metinlerarasılık/Göstergelerarasılık Bağlamında 2020 Yılı Caps’leri ve Tarih İlişkisi en_US
dc.title.alternative The Relationship Of The Caps Of The Year 2020 With History İn The Context Of İntertextuality/İntersectionality en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-9751-2613 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account