DSpace Repository

Lise Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeyleri İle Sosyal Kaygı ve Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Sarı, Enver
dc.contributor.author Hayırcı, Beyza
dc.date.accessioned 2022-08-10T13:21:50Z
dc.date.available 2022-08-10T13:21:50Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/367
dc.description.abstract Bu çalışmada lise öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeyi ile sosyal kaygı ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin demografik özelliklere göre nasıl farklılaştığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ordu İli Ünye ilçe merkezindeki devlet okullarına devam eden 284 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi esas alınmıştır. Çalışmadan elde edilen verilen SPSS 20.0 programı yardımıyla analiz edilmiş ve dağılımın özelliklerinin incelenmesinin ardından frekans yüzde analizi, korelasyon, bağımsız T-Testi, tek yönlü varyans Analizi (ANOVA) testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak; araştırmaya katılan lise öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeyleri ile sosyal kaygı ve yalnızlık düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akıllı telefon bağımlılık düzeyleri ile sosyal kaygının alt boyutları olan olumsuz değerlendirilme korkusu, genel durumlarda sosyal kaçınma ve huzursuzluk duyma düşük düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin sınıf düzeyine, algılanan akademik başarı düzeyine, algılanan ebeveyn tutumuna ve yalnızlık değişkenine göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara dayanılarak önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.description.abstract This study aims to identify the relation between high school students’ level of smart phone addiction and social concern and their level of loneliness and also it aims to reveal how level of smart phone addiction differs by the fact of demographic qualities. In this study relational screening model was used. In this research, working group contains 284 students that studying in Ünye district of Ordu province in ’17-’18 academic year. Descriptive analysing method is based on to analyse the data. The datas were analyzed by SPSS 20.0 in this research and after analyzing variances of distribution, frequency/percentage analyse, correlations, independence T Test and one-way analysis of varience were applied. As a result, it is concluded that there is statistically meaningful relationship between smart phone addiction level, social concern and loneliness of the high school students who attended to this research. It is concluded that there is a low level-positive significant relation between smart phone addiction and fear of negative evaluation which is sub-dimension of social concern, social avoidence and distress in general situations, social avoidence and distress in new situations. Besides, it is concluded that level of smart phone addiction differs according to level of grade, perceived academic achievement level, perceived parental attitude and loneliness variances. On the basis of the obtained informations, some suggestions were made. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Akıllı Telefon Bağımlılığı, Sosyal Kaygı, Yalnızlık,Smart Phone Addiction, Social Concern, Loneliness en_US
dc.title Lise Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeyleri İle Sosyal Kaygı ve Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi en_US
dc.title.alternative ANALYZING THE RELATIONSHIP BETWEEN THE SMART PHONE ADDICTION OF HIGH SCHOOL STUDENTS AND THEIR SOCIAL CONCERN AND LONELINESS en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account