DSpace Repository

Türkiye’de Devlet ve Vakıf Üniversitelerinde Sosyal Medya Kullanımı

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dr. Öğr. Üyesi Özmutlu, Aytaç
dc.contributor.author Kandemir, Selim
dc.date.accessioned 2022-08-10T13:21:07Z
dc.date.available 2022-08-10T13:21:07Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/366
dc.description.abstract 90’lı yılların başından itibaren Dünyada ve Türkiye’de kullanım alanları genişlemekte olan internet ile iletişim araçları da farklılıklar göstermeye başlamıştır. Kurum ve kuruluşlar bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan bu gelişmeleri yakından takip etmeye ve hedef kitleleri doğrultusunda stratejiler geliştirmeye başlamışlardır. Bu çalışmada, Türkiye’de bulunan Yükseköğretim Kurumuna bağlı devlet ve vakıf üniversitelerinin sosyal medya hesapları üzerinden yapılan paylaşımları karşılaştırmalı olarak inceleyerek kullanım düzeylerini ve farklılıkları ortaya koymaya çalışılmıştır. Çalışmada örneklemi oluşturan 33 üniversitenin web sayfaları üzerinden ulaşılmaya çalışılan sosyal medya hesaplarından Kasım 2018 ile Şubat 2019 tarihleri arasında yapmış oldukları paylaşımlar içerik çözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Üniversitelerin yeni medya araçlarından olan sosyal medya kullanım amacı, sıklığı, hedef kitlesi ve paylaşım içerikleri hakkında bilgiler ortaya konulmuştur. Örneklemi oluşturan devlet ve vakıf üniversitelerinin sosyal medya kullanımları incelendiğinde, birden fazla sosyal medya platformunu kullanan devlet ve vakıf üniversiteleri olduğu gibi, yalnızca tek platformda varlık gösteren üniversitelere de rastlanılmıştır. en_US
dc.description.abstract With the Internet which has been started being used since 1900s and whose usage areas have been expanding in the world and Turkey, communication tools have differentiated as well. Institutions and organizations have also began to follow the advancements closely and developed new strategies in line with the target groups. In the study, the sharings on social media accounts of state and foundation universities belonging to Turkish Higher Authority have comparatively been examined and the level of use and differences have been reported. The sharings of the sample 33 universities which announced on social media between the dates November 2018 and February 2019 have been examined in context and analysed. The information about purpose, frequency, target groups of social media use as a new media means of universities have been displayed. When analysed, social media use of the universities it has been reviewed that some state and foundation universities use more than one social media tool as well. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject New media, social media, social media in universities,Yeni Medya, Sosyal Medya, Üniversitelerde Sosyal Medya en_US
dc.title Türkiye’de Devlet ve Vakıf Üniversitelerinde Sosyal Medya Kullanımı en_US
dc.title.alternative THE USAGE OF SOCIAL MEDIA IN THE STATE AND PRIVATE UNIVERSITIES IN TURKEY en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account