DSpace Repository

Siyasi Partilerin Yeni Medya Kullanımları: Türkiye 2015 Seçimleri Örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Tağ Kalafatoğlu, Şermin
dc.contributor.author Kamsız, Selahattin Safa
dc.date.accessioned 2022-08-10T13:20:17Z
dc.date.available 2022-08-10T13:20:17Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/365
dc.description.abstract Yeni medya gün geçtikçe daha geniş gruplara hitap etmektedir. İnsanlar haber, etkinlik, fikir paylaşımı, eylem gibi aktivitelerini yeni medya üzerinden organize etmektedir. Bu durum yeni medyanın geleneksel medyanın yerini alıp bir adım ileriye gitmesini sağlamaktadır. Yeni medya büyük kitleleri hızlı bir şekilde etkileşim içine sokarak, anlık iletişim sağlayabilmektedir. Bu nedenle yeni medyanın kitleleri harekete geçirme gücü de mevcuttur. Yeni medyanın bu özelliği siyasetçiler ve siyasi partiler tarafından da fark edilmiştir. Siyasi partiler yeni medyanın bu gücünü etkili bir biçimde kullanmak için özellikle seçim kampanyaları dönemlerinde web siteleri ve sosyal medyayı etkin ve aktif bir biçimde yönetmektedirler. Bu tezde siyasi partilerin yeni medya kullanımları konusu incelenmiştir. Siyasi partilerin seçim propagandalarının bir bölümü olan web siteleri ve sosyal medya araçlarındaki paylaşımları incelenmiş ve yorumlanmıştır. Bu paylaşımların söylem ve içerik analizleri yapılarak bazı sonuçlara varılmıştır. en_US
dc.description.abstract New media is increasingly appealing to larger groups. People organize their activities such as news, events, sharing ideas and actions through the new media. This allows the new media to take the place of the traditional media and go a step further. New media can quickly communicate large audiences and provide instant communication. Therefore, the new media has the power to mobilize the masses. This feature of the new media was also recognized by politicians and political parties. Political parties effectively and actively manage websites and social media, especially during the campaign period, to use this power effectively in new media. In this thesis, the use of new media by political parties is examined. The shares of political parties in websites and social media, which are part of the election propaganda, were examined and interpreted. The discourse and content analyzes of these shares were analyzed and some conclusions were reached en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject New Media, Social Media, Politica, Political Party,Yeni Medya, Sosyal Medya, Siyaset, Siyasi Parti en_US
dc.title Siyasi Partilerin Yeni Medya Kullanımları: Türkiye 2015 Seçimleri Örneği en_US
dc.title.alternative THE USAGE OF SOCIAL MEDIA OF THE POLITICAL PARTIES: TURKEY 2015 THE INSTANCES OF ELECTION en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account