dc.contributor.advisor |
Dr. Öğretim Üyesi Aydar, Deniz |
|
dc.contributor.author |
Elkaya, Hakan |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-10T13:14:53Z |
|
dc.date.available |
2022-08-10T13:14:53Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/357 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmanın amacı, Türkiye’de kullanılan kanun metotlarının detaylı
olarak incelenmesi ve bu metotların birbirleriyle olan benzerlik ve farklılıkların
ortaya koyulmasıdır.
Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Literatür taraması modeli
kullanılmıştır.
Araştırmada kanun metotlarında; kanun sazının tarihsel gelişim süreci ve
fiziki yapısına yönelik bilgiler, kullanılan makam, usûl, kanun tekniğine yönelik
etüt, eser örneklemleri incelenmiştir. Bunun yanı sıra icrada üst düzey performans
sergileyen kanun icracıları ve çalgı yapımcıları hakkında da bilgiler verilmiştir.
Kanun öğretiminde kullanılan araç ve gereçlerin tanıtımı yapılarak akort
sistemine yönelik bilgilendirmeye de yer verilmiştir. İncelenen metotlarda işitsel
ve görsel öğelerin fazla kullanılmadığı, belli başlı makamlarla sınırlandırıldığı,
arpej tekniğine yönelik çalışmalara fazlaca yer verilmediği, repertuar açısından da
sınırlı örneklerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
en_US |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to examine the qanun methods in detail in Turkey
and present the similarities and differences of these methods.
The study is a descriptive research. Literature review model was used.
The historical development process and information about physical
structure of the qanun, the mode that was used,the method (tempo), study, work
of art samples about qanun technique were investigated in this study. Besides,
information was given about the qanun performers who overperform and musical
instrument manufacturers.
Information about chord system was also included by introducing
materials which are used in qanun education. It was inferred that in examined
studies audio visual aids weren’t much used, they are restricted by main modes
and don’t consist many studies about rolled chord technique, there are limited
samples in terms of reportary as well. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Kanun, Kanun Metodu, Tarihsel Gelişim Süreci,Qanun, qanun method, historical development process. |
en_US |
dc.title |
Kanun Eğitiminde Kullanılan Metot Kitaplarının Karşılaştırmalı İncelenmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
COMPARATIVE ANALYSIS OF METHOD BOOKS USED IN QANUN EDUCATION |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |