DSpace Repository

Kanun Eğitiminde Kullanılan Metot Kitaplarının Karşılaştırmalı İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dr. Öğretim Üyesi Aydar, Deniz
dc.contributor.author Elkaya, Hakan
dc.date.accessioned 2022-08-10T13:14:53Z
dc.date.available 2022-08-10T13:14:53Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/357
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, Türkiye’de kullanılan kanun metotlarının detaylı olarak incelenmesi ve bu metotların birbirleriyle olan benzerlik ve farklılıkların ortaya koyulmasıdır. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Literatür taraması modeli kullanılmıştır. Araştırmada kanun metotlarında; kanun sazının tarihsel gelişim süreci ve fiziki yapısına yönelik bilgiler, kullanılan makam, usûl, kanun tekniğine yönelik etüt, eser örneklemleri incelenmiştir. Bunun yanı sıra icrada üst düzey performans sergileyen kanun icracıları ve çalgı yapımcıları hakkında da bilgiler verilmiştir. Kanun öğretiminde kullanılan araç ve gereçlerin tanıtımı yapılarak akort sistemine yönelik bilgilendirmeye de yer verilmiştir. İncelenen metotlarda işitsel ve görsel öğelerin fazla kullanılmadığı, belli başlı makamlarla sınırlandırıldığı, arpej tekniğine yönelik çalışmalara fazlaca yer verilmediği, repertuar açısından da sınırlı örneklerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the qanun methods in detail in Turkey and present the similarities and differences of these methods. The study is a descriptive research. Literature review model was used. The historical development process and information about physical structure of the qanun, the mode that was used,the method (tempo), study, work of art samples about qanun technique were investigated in this study. Besides, information was given about the qanun performers who overperform and musical instrument manufacturers. Information about chord system was also included by introducing materials which are used in qanun education. It was inferred that in examined studies audio visual aids weren’t much used, they are restricted by main modes and don’t consist many studies about rolled chord technique, there are limited samples in terms of reportary as well. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kanun, Kanun Metodu, Tarihsel Gelişim Süreci,Qanun, qanun method, historical development process. en_US
dc.title Kanun Eğitiminde Kullanılan Metot Kitaplarının Karşılaştırmalı İncelenmesi en_US
dc.title.alternative COMPARATIVE ANALYSIS OF METHOD BOOKS USED IN QANUN EDUCATION en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account