DSpace Repository

2010-2017 Yılları Arasında Yapılmış Çocuk Film Afişlerinin Göstergebilimsel Analizi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dr. Öğr. Üyesi Ümer, Engin
dc.contributor.author Kurt, Nur Olcay
dc.date.accessioned 2022-08-10T13:14:03Z
dc.date.available 2022-08-10T13:14:03Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/355
dc.description.abstract Afiş, görsel bir iletişim aracıdır. Afişin amacı anlam iletmek olduğu için içerisinde kodlar içeren söz, biçim ve görüntü öğeleriyle birlikte hedef kitlesine ulaşmayı amaçlamaktadır. Afiş tasarım sürecinde kullanılan öğeler, anlamı aktarırken etkili ve farklı bir şekilde biraraya getirilmelidir. Bu sürecin başarısı estetik, kalıcı ve ikna edici olmasıyla doğru orantılıdır. Tasarlanan afişlerin anlam bütünlüğünü çözümlemek için farklı anlamlandırma kuramları bulunmaktadır. Göstergebilim, iletileri çözümlemede ve anlamlandırmada önemli bir yere sahiptir. Afiş tasarımlarında göstergebilimsel analiz grafik tasarım ve görsel iletişim tasarımı açısından büyük öneme sahiptir. Bu tez çalışmasında, anlamların biraraya getiriliş şekillerini ortaya çıkarmak için göstergebilim kuram ve yöntemlerinden yararlanılmıştır. 2010-2017 yılları arasında çocuk filmleri için tasarlanmış afişler içerisinden Imdb puanları 5 ve üstü olan, çocuk yaş aralığı 5 yaş üstü ve genel izleyici kitlesine hitap eden hayvan ve cansız nesnelerin kişiselleştirildiği çizgi animasyon türünde 10 adet çocuk film afişi tez çalışmasında yer almaktadır. Amacı, mesaj iletmek olan bir iletişim türünün göstergebilimsel açıdan anlamlandırılması ve yapılandırılma biçimlerinin analiz edilmesi gibi konular üzerinde çözümlemelere gidilmiştir. Bu bağlamda afiş tasarımlarının göstergebilimsel açıdan olumlu ve olumsuz yönleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu çalışmasında, afişlerin anlamlandırma bilgisi ışığında gelişim gösterebileceği, dolayısıyla görsel iletişim tekniklerinin bu birikimle anlam viii kazanarak daha yetkin hale gelebileceği, çözümleme örnekleri sayesinde kanıtlanmaya çalışılmıştır. en_US
dc.description.abstract Banner is a visual communication medium. As the purpose of the banner is to convey meaning; it aims to reach the target audience by use of word, form, and image elements with codes inside. The elements used in banner design process must be united together in an effective and different way while transferring the meaning. The success of this process is directly proportionate to its being aesthetic, abiding and convincing. There are different theories of interpretation to analyze the meaning unity of the designed banners. Semiotics has an important place in analyzing and interpreting messages. Semiotic analysis on banner designs is of great importance in terms of graphic design and visual communication design. In the present thesis, the theories and methods of semiotics were used in order to reveal the way of uniting together of the meanings. In present study that consist of 10 children film banners which have been filmed between 2010-2017 and have high views and appeal to the general audience, the interpretation and the configuration formats of a communication type of whose purpose is to convey message were analyzed in a semiotic point of view. In this context the positive and negative aspects of banner designs have been tried to be revealed in terms of semiotics. It has been tried to be proved in the light of the interpretation information of the banners and therefore it has been tried to prove that visual communication techniques can become more competent by means of those analysis samples with this accumulation. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Grafik Tasarım, Afiş, Görsel İletişim, Göstergebilim, Çocuk Film Afişleri,Graphic Design, Banner, Visual Communication, Semiotics, Children Movie Banners en_US
dc.title 2010-2017 Yılları Arasında Yapılmış Çocuk Film Afişlerinin Göstergebilimsel Analizi en_US
dc.title.alternative SEMIOLOGY ANALYSIS OF CHILDREN'S FILM BANNERS BETWEEN 2010-2017 en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account