DSpace Repository

Türkiye’de Ud Eğitimi İçin Yazılmış Metodların Karşılaştırmalı İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dr. Öğr. Üyesi Aydar, Deniz
dc.contributor.author Bodur, Alparslan
dc.date.accessioned 2022-08-10T13:04:15Z
dc.date.available 2022-08-10T13:04:15Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/343
dc.description.abstract Bu araştırma 20. yüzyılın ilk çeyreğinden itibaren ud eğitimi için hazırlanmış olan ve günümüzde de kullanıldığı varsayılan ud öğretim metodlarının, içerikleri kapsamında benzerlik ve farklılıklarının ortaya konulması amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen betimsel bir çalışmadır. Araştırmada Survey yöntemine dayalı tarama modeli kullanılmıştır. Mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda kullanılan ud metotlarının karşılaştırmalı incelendiği bu çalışmada, kaynak taraması sonucunda elde edilen bulgular, içerik analizi bağlamında kodlama yöntemiyle sınıflandırılmış ve yorumlanmıştır. Araştırmanın evrenini cumhuriyet döneminden günümüze mesleki müzik eğitimi verilen kurumlarda kullanıldığı varsayılan ud metotları oluşturmaktadır. Aratırmanın örnekleminin tespiti için yapılan literatür taramasında sekiz adet ud metoduna ulaşılmıştır. Ulaşılan metodlar araştırma problemi ve alt problemler doğrultusunda kategorilere ayrılarak sınıflandırılmıştır. Sınıflandırılan başlıklar içerik analizine tabi tutularak, her bir metoda ait bulgular elde edilmiş ve tablolaştırılmıştır. İçerik analizi için oluşturulan başlık, kavram ve terimler metodlarda verilen ortak içerikten elde edilerek oluşturulmuş ve olabildiğince çeşitlilik göstermesine dikkat edilmiştir. Çalışmanın kavramsal çerçevesinde genelden özele müzik kültürü, müzik eğitimi, çalgı müziği ve çalgı eğitimine değinilmiştir. Çalgı eğitimi bağlamında ud çalgısı incelenmiş, kullanılan resimlerin özgün olmasına dikkat edilmiştir. Araştırma sonucunda ud öğretimine yönelik hazırlanan metodlarda standart bir içerik veya metodoloji kullanılmadığı, her yazarın kendine özgü bir yöntem izlediği görülmüştür. Araştırma sonucuna yönelik yapılan değerlendirmelerde; ud öğretim metodlarında uluslararası temel müzik bilgilerinin yanı sıra Türk müziği nazariyatına yönelik temel bilgilerin de bulunması gerektiği, ulusal ve uluslararası çalgı müziğinde kullanılan süsleme ve seslendirme tekniklerine de yer verilmesi gerektiği, gelişen basım-yayın ve iletişim teknolojisinin ud öğretim metodolojisine yansıtılması gerektiği, sözlü ve sözsüz eser örneklerinin kolaydan zora doğru ve daha fazla çeşitte olması gerektiği şeklinde öneriler getirilmiştir. en_US
dc.description.abstract This research has been prepared in order to determine the similarities and differences of oud teaching methods, which are prepared for oud education since the first quarter of the 20th century and which are assumed to be used today. The research is a descriptive study conducted with qualitative research method. Scanning model based survey method was used. In this study in which comparative analysis of oud methods used in vocational music education institutions, findings obtained as a result of source scanning were classified and interpreted with coding method in the context of content analysis. The content of the research consists of oud methods which are supposed to be used in the institutions that provide vocational(professional) music education from the republic period to the present. Eight oud methods have been reached in the literature search for the determination of the sample of the study. These methods were classified into categories according to the research problem and the sub-problems. The classified titles were subjected to content analysis and the findings of each method were obtained and tabulated. The titles, concepts and terms created for content analysis are generated from the common content given in the methods and efforts have been made to be as diverse as possible. In the conceptual framework of the study, music culture, music education, instrument music and instrument education are mentioned. In the context of instrument education, the oud instrument was examined and the original pictures were used. As a result of the research, it was seen that a standard content or methodology was not used in the methods prepared for teaching oud, and each author followed his own method. In the evaluations made for the results of the research; In addition to the international basic knowledge of music in the oud teaching methods, it was suggested that basic information about Turkish music theory should be found, ornamentation and vocalization techniques used in national and international instrument music should also be included, the developing print-broadcast and communication technology should be reflected in oud teaching methodology and the examples of verbal and non-verbal works should be from easy to difficult and more varieties. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Music, instrument, Oud (Ud), method,Müzik, çalgı, ud, metod en_US
dc.title Türkiye’de Ud Eğitimi İçin Yazılmış Metodların Karşılaştırmalı İncelenmesi en_US
dc.title.alternative COMPARATIVE ANALYSIS OF WRITTEN METHODS OUD(UD) TRAINING (EDUCATION) IN TURKEY en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account