DSpace Repository

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminin Değerlendirilmesi: Öğretici ve Akademisyen Görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Süğümlü, Üzeyir
dc.contributor.author Yüce, Sema Nur
dc.date.accessioned 2023-01-06T06:20:24Z
dc.date.available 2023-01-06T06:20:24Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3318
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretimini öğretici ve akademisyen görüşlerine göre değerlendirmektir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin gelişmesine katkıda bulunacak olan görüşler büyük önem arz etmektedir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanının gelişme kaydedebilmesi için de öncelikle sağlam bir kuram bilgisine –yönteme, tekniğe, materyale, bu alanda yetişen ya da görev yapan öğretim görevlilerinin ve çalışma yapan ve dahi yapacak olan akademisyenlerin için tüm inceliklerini bilmesine- sahip olmalıdır. Bu nedenle bu alanda çalışma yapan akademisyenlerin ve uygulama sahasında olan öğreticilerin görüşlerinin dikkate alınmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 17 akademisyen ve 22 öğretici oluşturmaktadır. Çalışmanın veri toplama araçları “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminin Geleceğine ilişkin Kurumsal ve Uygulamaya Yönelik Değerlendirme ve Öneriler” adlı hem akademisyenler hem öğreticiler için hazırlanmış iki yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Araştırma verileri, google forms ve zoom üzerinden elde edilmiş, içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin geleceğine ilişkin kuramsal ve uygulamaya yönelik değerlendirme ve önerilere ilişkin görüşler, oluşturulan temalara göre kodlanmıştır. Görüşlerin hangi öğretici ve akademisyene ait olduğu ve sıklıkları tablolar ile sunularak yorumlanmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin geleceğine ilişkin kuramsal ve uygulamaya yönelik birçok olumsuz görüş ve eksiklik olduğu, en çok eksikliğin ise ölçme ve değerlendirme alanında olduğu tespit edilmiştir. Öğreticiler ve akademisyenler, hem kuramsal kısma hem uygulama kısmına yönelik birbirine yakın cevaplar vermişlerdir. Başta ölçme ve değerlendirme alanı olmak üzere çalışmada tespit edilen değerlendirmeler ve öneriler dikkate alınarak ortaya çıkan olumsuzlukların ve eksikliklerin giderilmesi önerilebilir. en_US
dc.description.abstract This study sought to examine instructors‟ and academicians‟ views on Turkish teaching as a foreign language. The views are paramount in contributing to the development of teaching Turkish as a foreign language. The development of the field of teaching Turkish as a foreign language depends on a strong theory –knowledge- instructors and academicians who are in the field or work and who are familiar with the details, method, technique, material. Therefore, it is remarkable to evaluate the views of academicians in this field and instructors in the implementation part. Having a qualitative research design, this study used a case study. The participants consisted of 17 academicians and 22 instructors. The study deployed two semi-structured interview forms “The Evaluation and Suggestions for Theoretical and Implementations about the Future of Teaching Turkish as a Foreign Language” developed for both academicians and instructors. Data were collected via google forms and Zoom. Content analysis was used during data analysis. The views in the evaluation and suggestions for theoretical and implementations about the future of teaching Turkish as a foreign language were coded and categorized. The instructors‟ or academician‟ views and their frequencies were depicted in tables. The findings revealed many negative views and deficits regarding evaluation and suggestions for theoretical and implementation about the future of teaching Turkish as a foreign language, mostly in the area of assessment and evaluation. The instructors and academicians were identified to share similar views on theoretical and implementation parts. It is recommended that these negativities and deficits especially in assessment and evaluation be resolved with the evaluations and suggestions determined in the present study. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminin Geleceği, Değerlendirme, Öneri, Görüş en_US
dc.subject The Future of Teaching Turkish as a Foreign Language, Evaluation, View, Suggestion en_US
dc.title Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminin Değerlendirilmesi: Öğretici ve Akademisyen Görüşleri en_US
dc.title.alternative The Assessment Of Teachıng Turkısh As A Foreıgn Language: Instructor And Academıcıan Vıews en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-2135-5399 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account