dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Taş, Erol |
|
dc.contributor.author |
Sarıgöl, Jülide |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-05T08:55:01Z |
|
dc.date.available |
2023-01-05T08:55:01Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3309 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, analojilerin akademik başarı ve tutum üzerine etkisini
inceleyen çalışmaları meta-analiz yöntemi ile; fen öğretiminde analoji kullanımının
öğrencilerin akademik başarı ve fen dersine yönelik tutumuna genel etkisini
belirlemektir. Literatür taramasında ERIC, EBSCO, Science Direct, Web Of Science,
Wiley Online Library ve PreQuest Dissertation and Theses, YÖK Ulusal Tez Merkezi
ve ULAKBİM veri tabanları kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda meta-analizin
dahil edilme kriterlerini karşılayan 54 çalışma, belirlenen değişkenler kapsamında
analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen genel etki büyüklüğüne (Hedges
g =1.029) bakılarak; fen dersinde analoji kullanımının akademik başarıya etkisinin
olumlu yönde yüksek düzeyde, fen dersine yönelik tutuma etkisinin ise (Hedges g
=0.627) olumlu yönde orta düzeyde olduğu. tespit edilmiştir. Bu bulgu ülkemiz
okullarında analojilerin öğretmen ve öğretim üyeleri tarafından daha uzun süreli
kullanılması gereğinini ortaya çıkarmaktadır. Sonuç olarak, okullardaki akademik
başarı ve tutumun olumlu yönde gelişmesi için analoji kullanımının arttırılması büyük
önem taşımaktadır. |
en_US |
dc.description.abstract |
The aim of this research is to combine the studies examining the effects of
analogies on academic achievement and attitude with the meta-analysis method; ERIC,
EBSCO, Science Direct, Web of Science, Wiley Online Library and PreQuest
Dissertation and Theses, YÖK National Thesis Center and ULAKBİM databases were
used in the literature review. For this purpose, 54 studies that met the inclusion criteria
of the meta-analysis were analyzed within the scope of the determined variables. By
looking at the overall effect size (Hedges g = 1.029) obtained as a result of the research;
The effect of using analogy in science lesson on academic achievement is high, and
the effect on attitude towards science lesson (Hedges g = 0.627) is moderate in the
positive direction. detected. This finding reveals the need for longer-term use of
analogies by teachers and faculty members in schools in our country. As a result, it is
of great importance to increase the use of analogies for the positive development of
academic success and attitude in schools. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Akademik Başarı, Analoji, Fen Eğitimi, Meta-Analiz, Tutum |
en_US |
dc.subject |
Academic Achievement, Analogy, Attitude, Meta-Analysis, Science Education |
en_US |
dc.title |
Fen Öğretiminde Analoji Kullanımının Akademik Başarı ve Fen Dersine Yönelik Tutuma Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması |
en_US |
dc.title.alternative |
The Effects Of Use Of Analogy In Scıence Teachıng On Academıc Success And Attıtude Towards Scıence Course: A Meta Analysıs Study |
en_US |
dc.type |
doctoralThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-4077-7351 |
en_US |