DSpace Repository

Fen Öğretiminde Analoji Kullanımının Akademik Başarı ve Fen Dersine Yönelik Tutuma Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Taş, Erol
dc.contributor.author Sarıgöl, Jülide
dc.date.accessioned 2023-01-05T08:55:01Z
dc.date.available 2023-01-05T08:55:01Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3309
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, analojilerin akademik başarı ve tutum üzerine etkisini inceleyen çalışmaları meta-analiz yöntemi ile; fen öğretiminde analoji kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve fen dersine yönelik tutumuna genel etkisini belirlemektir. Literatür taramasında ERIC, EBSCO, Science Direct, Web Of Science, Wiley Online Library ve PreQuest Dissertation and Theses, YÖK Ulusal Tez Merkezi ve ULAKBİM veri tabanları kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda meta-analizin dahil edilme kriterlerini karşılayan 54 çalışma, belirlenen değişkenler kapsamında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen genel etki büyüklüğüne (Hedges g =1.029) bakılarak; fen dersinde analoji kullanımının akademik başarıya etkisinin olumlu yönde yüksek düzeyde, fen dersine yönelik tutuma etkisinin ise (Hedges g =0.627) olumlu yönde orta düzeyde olduğu. tespit edilmiştir. Bu bulgu ülkemiz okullarında analojilerin öğretmen ve öğretim üyeleri tarafından daha uzun süreli kullanılması gereğinini ortaya çıkarmaktadır. Sonuç olarak, okullardaki akademik başarı ve tutumun olumlu yönde gelişmesi için analoji kullanımının arttırılması büyük önem taşımaktadır. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to combine the studies examining the effects of analogies on academic achievement and attitude with the meta-analysis method; ERIC, EBSCO, Science Direct, Web of Science, Wiley Online Library and PreQuest Dissertation and Theses, YÖK National Thesis Center and ULAKBİM databases were used in the literature review. For this purpose, 54 studies that met the inclusion criteria of the meta-analysis were analyzed within the scope of the determined variables. By looking at the overall effect size (Hedges g = 1.029) obtained as a result of the research; The effect of using analogy in science lesson on academic achievement is high, and the effect on attitude towards science lesson (Hedges g = 0.627) is moderate in the positive direction. detected. This finding reveals the need for longer-term use of analogies by teachers and faculty members in schools in our country. As a result, it is of great importance to increase the use of analogies for the positive development of academic success and attitude in schools. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Akademik Başarı, Analoji, Fen Eğitimi, Meta-Analiz, Tutum en_US
dc.subject Academic Achievement, Analogy, Attitude, Meta-Analysis, Science Education en_US
dc.title Fen Öğretiminde Analoji Kullanımının Akademik Başarı ve Fen Dersine Yönelik Tutuma Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması en_US
dc.title.alternative The Effects Of Use Of Analogy In Scıence Teachıng On Academıc Success And Attıtude Towards Scıence Course: A Meta Analysıs Study en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-4077-7351 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account