dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Parlak, Erdinç |
|
dc.contributor.author |
Çiçek, Ayla |
|
dc.date.accessioned |
2022-11-17T15:00:38Z |
|
dc.date.available |
2022-11-17T15:00:38Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3306 |
|
dc.description.abstract |
“Martin McDonagh’nın Inishmore’lu Yüzbaşı, Yastık Adam ve Cellatlar Oyunlarındaki
Siyasal Şiddet” başlıklı bu çalışma, şiddet kavramını ve şiddet türlerini, İrlanda
Tiyatrosunun gelişim sürecini, İngiliz-İrlandalı oyun yazarı Martin McDonagh’nın
yukarıda bahsedilen oyunlarındaki şiddet ve siyasal şiddet ögelerini betimleyici ve
tarihsel bir bakış açısıyla ele almaktadır. Giriş bölümünde, günümüzde en istikrarlı
demokrasileri bile tehdit eden şiddet ve onun bir türü olan siyasal şiddet tartışılacaktır.
Siyasal şiddetin etkili silahları olan terör ve terörizm kavramları tanımlanacaktır. Şiddetin
dramadaki yeri ve önemi ile dönemin siyasi olaylarının tiyatroya etkisi anlatılacaktır. İlk
bölümde İrlanda tiyatrosu ve tiyatronun gelişim süreci incelenecektir. İrlanda
tiyatrosunun sömürge döneminde meydana gelen siyasi ve tarihi olaylardan ne kadar
etkilendiği ele alınacaktır. Ulusal İrlanda Tiyatrosunun kuruluşundan günümüze kadar
olan gelişimi gözden geçirilecek ve McDonagh’nın İrlanda tiyatrosundaki yeri ve
katkılarına değinilecektir. İkinci bölümde Martin McDonagh’nın hayatı, kariyeri ve
suratına tiyatro anlayışı ile ilgili bilgiler verilecektir. Daha sonra McDonagh’nın
Inishmore’lu Yüzbaşı, Yastık Adam ve Cellatlar oyunlarındaki siyasal şiddet ve diğer
şiddet ögeleri incelenip örneklerle açıklanacaktır. Sonuç bölümünde ise, Martin
McDonagh’nın Inishmore’lu Yüzbaşı, Yastık Adam ve Cellatlar oyunları ele alınarak,
başta siyasal şiddet olmak üzere şiddetin genelde toplum, özelde ise birey yaşamı
üzerindeki etkileri tartışılacaktır. 20. yüzyılda gerçekleşen iki dünya savaşı ile
günümüzde de devam eden siyasal şiddet sorununu gözler önüne seren oyunlarıyla tiyatro
sahnelerini büyük ölçüde etkileyen Martin McDonagh’nın oyunlarında siyasal şiddetin ve
terörün gerekliliği değerlendirilecektir. |
en_US |
dc.description.abstract |
This thesis titled “Political Violence in Martin McDonagh's The Lieutenant of Inishmore,
The Pillowman and Hangmen” consists of the concept of violence and its types, the
development process of Irish Theatre, and the violence and political violence elements in
the above-mentioned plays of Anglo-Irish playwright Martin McDonagh, with a
descriptive and historical perspective. In the introduction, violence that threatens even the
most stable democracies today and political violence, which is a type of it, will be
discussed. Terror and terrorism, which are effective weapons of political violence, will be
defined. The place and importance of violence in drama and the effect of the political
events of the period on the theatre will be explained. In the first chapter, Irish drama and
its development process will be examined. It will be discussed how much the Irish theatre
was affected by the historical and political events that took place during the colonial
period. The development of the national Irish theatre from its foundation to the present
will be reviewed and McDonagh's place and contributions in Irish theatre will be
mentioned. In the second chapter, information about Martin McDonagh's life, career, and
understanding of theatre will be given. Later, the political violence and other types of
violence in McDonagh's The Lieutenant of Inishmore, The Pillowman, and Hangmen will
be examined and explained with examples. In the conclusion, the effects of violence,
especially political violence, on society in general and the life of individuals in particular,
in McDonagh's selected plays will be discussed. The necessity of political violence and
terrorism will be evaluated in the plays of McDonagh, who greatly influenced the theatre
stages with his plays that reveal the problem of political violence that has been lived
through two world wars in the 20th century and continues today. |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Martin McDonagh, şiddet, siyasal şiddet, Suratına Tiyatro, İrlanda Tiyatrosu |
en_US |
dc.subject |
Martin McDonagh, violence, political violence, In-Yer-Face Theatre, Irish Drama |
en_US |
dc.title |
Polıtıcal Vıolence In Mart’ın Mcdonagh’s “The Lıeutenant Of Inıshmore, The Pıllowman, Hangmen” |
en_US |
dc.title.alternative |
Martın Mcdonagh’nın “Inıshmore’lu Yüzbaşı, Yastık Adam ve Cellatlar” Oyunlarındaki Siyasal Şiddet |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7184-8709 |
en_US |