Bu çalışmanın amacı, 7.sınıf Fen Bilimleri dersinde “Hücre ve Bölünmeler” ünitesinin
öğretiminde LearningApps uygulamasının öğrencilerin başarılarına ve derse yönelik
tutumlarına olan etkisini incelemektir. Çalışma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında
Giresun ilinde MEB’a bağlı bir ortaokulun 7. sınıflarında öğrenim gören 56 (deney
grubunda 28, kontrol grubunda 28) öğrenci ile 5 hafta ve 20 ders saati boyunca
yürütülmüştür. Nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı
deneysel desenin kullanıldığı bu araştırmada veriler, Karslı (2019) tarafından
geliştirilen “Hücre ve Bölünmeler Başarı Testi (HBBT)” ve Balım ve ark. (2009)
tarafından geliştirilen daha sonra Aydın (2011) ve Pınarkaya (2017) tarafından revize
edilen “Fen Bilimlerine Yönelik Tutum Ölçeği (FBYTÖ)” ile elde edilmiştir. Deney
grubunda mevcut öğretim programına ek olarak Web 2.0 araçlarından biri olan
LearningApps.org uygulaması içerisinde bulunan ve araştırmacı tarafından geliştirilen
farklı etkinliklerle izleme ve değerlendirme çalışmaları yapılmıştır. Kontrol grubunda
ise hiçbir müdahalede bulunulmayıp mevcut öğretim programına bağlı kalınarak
dersler işlenmiştir. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde İlişkili (Bağımlı) Örneklemler T
Testi ve Bağımsız Örneklem T Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara
göre deney ve kontrol gruplarında yapılan uygulamaların 7. sınıf öğrencilerinin hücre
ve bölme ünitesindeki başarılarını önemli ölçüde artırdığı sonucuna varılmıştır. Aynı
zamanda bu uygulamaların öğrencilerin tutum puanlarını artırmada anlamlı düzeyde
etkili olmadığı belirlenmiştir. Deney grubunun son test başarı puanları lehine
istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır. Ancak son test tutum
ölçeğinde tutum puanlarının artmasında anlamlı bir farklılık olmamasına rağmen
deney grubu öğrencilerinin puanları görece olarak daha yüksektir. Araştırmadan elde
edilen sonuçlar sonucunda fen öğretiminde LearningApps Web 2.0 aracı hakkında
öğretmenlere araştırmacılara, eğitim kurumlarına ve kuruluşlara önerilerde
bulunulmuştur.
The aim of this study is to examine the effect of LearningApps application in teaching the
“cell and divisions” unit in the 7th grade science course on students achievements and attitudes
towards the course. This study was carried out with 56 students (28 in the experimentalgroup
and 28 in the control group) studying in the 7th grade of a secondary school affiliated to the
Ministry of National Education in the province of Giresun in the 2019-2020 academic year,
for 5 weeks and 20 leson hours. In this study, in which a quasi-experimental desing with pretest post-test control group was used, the data were collected from the “Cell and Divisions
Achievement Test (HBBT)”developed by Karslı (2019) and Balım et al. (2009) and later
revised by Aydın (2011) and Pınarkaya (2017), “Attitude Scale Towards Science (FBYTÖ)”.
In addition to the existing curriculum, in the experimental group, monitoring and evaluation
studies were carried out with different activities developed by the researcher in the
LearningApps.org application, which is one of the Web 2.0 tools. In the control group, no
intervention was made and the lessons were taught by adhering to the current curriculum. The
data obtained in the study were analyzed using the SPSS 22.0 package program. Paired
Samples T Test and Independent Sample T Test were used in the analysis of the data.
According to the findings obtained as a result of the study, it was concluled that the
applications made in the experimental and control groups significantly increased the success
of the 7th grade students in the cell and divisions unit, while it was determined that these
applications were not significiantly effective in increasing the students attitude scores. It was
concluded that there was a statistically significant difference in favor of the experimental
group in which the applications were carried out with the LearningApps Web 2.0 tool in terms
of the post-test achievements scores of the students, but although there was no significant
difference in increasing the attitude scores in terms of the post-test attitude scale scores of the
experimental group students were relatively higher. As a result of the results obtained from
the research, to the teachers about the LearningApps Web 2.0 tool in science teaching,
suggestions were made for researchers and educational institutions and organizations.