Bu araştırmada MindUP öğretim programının ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin
zihinsel zindeliği geliştirmelerine yardımcı olabileceği düşünülen davranışları
üzerinde oluşturduğu değişikliklerin öğretmen ve araştırmacı gözünden
incelenmesi amaçlanmıştır. Öğretim programının öğrenci davranışları üzerinde
oluşturduğu değişiklikleri incelemek amacıyla bu araştırmanın nitel araştırma
yöntemlerinden olan durum çalışması modelinde desenlenmesi uygun
görülmüştür. Bu çalışmada uygulanan MindUP öğretim programı sonrası
çocukların davranışları üzerinde oluşan değişimin öğretmen ve araştırmacı
gözünden derinlemesine incelenmesi amacıyla bu yöntemin kullanılması uygun
görülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılının
bahar döneminde Samsun ili merkez ilçesinde bulunan bir devlet okulunda
öğrenim görmekte olan 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Hawn Foundation
tarafından 3-5. sınıflar için hazırlanmış olan “MindUP Öğretim Programı”
kitabındaki toplam 15 dersin bir program dahilinde ve sınıf geliştirme modeli
olarak kullanılması amacıyla program bir sınıf kapsamındaki bütün öğrencilere
uygulanmıştır. Yaşları 8 ila 9 arasında değişen toplam 26 kişilik bir öğrenci grubu
ile çalışma tamamlanmıştır. Durum çalışması modelinin kullanıldığı bu çalışmada
veriler, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yolu ile Milli Eğitim Bakanlığına
bağlı bir ilkokulda görev yapmakta olan sınıf öğretmeninden yarı yapılandırılmış
görüşme formu ve araştırmacı (gözlemci) notlarından oluşan yapılandırılmamış
gözlem yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada verilerin toplanma süreci toplam 8
hafta sürmüştür. Elde edilen sözel verileri çözümlemek ve değerlendirmek için
içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Veriler, analiz sonucunda tema ve alt temalara
ayrılarak kategorize edilmiştir. Araştırma sonucunda uygulanan MindUP öğretim
programının çocukların dikkat, odaklanma, başka bireylerle olan iletişim,
yardımseverlik, öz düzenleme davranışları üzerinde olumlu etkileri olduğu
görülmüştür. Ayrıca yaratıcılık, keşif yapma (merak), işbirliği, empati ve
sosyalleşme gibi çocukların çok yönlü farkındalıklarına da katkı sağladığı
araştırmanın sonuçları arasındadır.
In this study, it is aimed to examine the changes that the MindUP
curriculum creates on the behaviours of 3th grade primary school students who
are thought to help them improve their mental vitality, from the perspective of
teachers and researchers. It was deemed appropriate to design this research in the
case study model, which is one of the qualitative research methods in the purpose
of examining the changes caused by the curriculum on student behaviours. It was
decided to use this method in order to examine the changes in children’s
behaviours after the MindUp curriculum applied in this study in depth from the
perspective of teachers and researchers. The study group of the research consists
of 3rd grade students who study in a public school in the central district of Samsun
during the spring term of the 2021-2022 academic year. The program was applied
to all students in a class in order to use a total of 15 lessons in the ‘’MindUp
Curriculum’’ book prepared by the Hawn Foundation for the 3rd, 4th and 5th grades
within a program and as a classroom development model. The study was
completed with a student group of 26 students aged 8 to 9 years old. In this study,
in which case study model was used, the data were obtained through unstructured
observation consisting of semi-structured interview form and researcher
(observer) notes from a classroom teacher working in a primary school affiliated
to the Ministry of National Education, through easily accessible case sampling.
The data collection process in the study took a total of 8 weeks. Content analysis
technique was used to analyse and evaluate the obtained verbal data. The data
were categorized by dividing them into themes and sub-themes as a result of the
analysis. As a result of the research, it was seen that the MindUP curriculum
applied had positive effects on children's attention, focus, communication with
other individuals, helpfulness, and self-regulation behaviours. In addition, it is
among the results of the research that it contributes to children's multi-faceted
awareness such as creativity, discovery (curiosity), cooperation, empathy and
socialization