DSpace Repository

Domestıc Realısm And Humour In Neıl Sımon’s Selected Plays: Brıghton Beach Memoırs (1983), Bıloxı Blues (1985), Broadway Bound (1986)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Parlak, Erdinç
dc.contributor.author Şekerci, Emre
dc.date.accessioned 2022-08-23T07:00:53Z
dc.date.available 2022-08-23T07:00:53Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3064
dc.description.abstract Marvin Neil Simon (1927-2018) was an American playwright, screenwriter, television joke writer, and one of the most popular and successful dramatists commercially and artistically in the history of American theatre. This study explores how Neil Simon utilizes three traditional humour/laughter theories: The Superiority Theory, the Incongruity Theory, and the Relief Theory, in his Brighton Beach Memoirs (1983), Biloxi Blues (1985), and Broadway Bound (1986). They are autobiographical plays and also known as Simon’s BB trilogy. The BB trilogy is based on family humour and professional, ambition and centres on Simon’s own life experiences. They are domestic realistic plays. Simon is a playwright who masterfully employs the assumptions of laughter theories in his works. This study depicts how these theories are utilized and in what context they are used by Simon. Furthermore, this study’s major concern is to reveal how drama audiences laugh at Simon’s one-liners which Simon far excels almost all comedy playwrights. This study consists of three chapters and an introduction part. The introduction part covers the aim of the study, the significance/importance of the study, the scope of the study, the limitations of the study, the literature survey and the methodology of the study. Chapter One mainly deals with laughter theories with a particular emphasis on their historical development and leading figures and their significance to comedy, laughter and domestic realism in American drama. Chapter Two largely focuses on Simon’s life, his writing style and some major works of him and synopses of his major plays are briefly mentioned. Chapter Three focuses on the analysis of the selected dramatic texts revealing the humour/laughter theories. The study adopts the qualitative analysis research method incorporated into textual analysis. en_US
dc.description.abstract Marvin Neil Simon (1927-2018), Amerikalı oyun yazarı, senarist, televizyon şaka yazarı ve Amerikan tiyatro tarihinin ticari ve sanatsal açıdan en ünlü ve başarılı oyun yazarlarından birisidir. Bu çalışma, Neil Simon'ın Brighton Beach Memoirs (Anılar)(1983), Biloxi Blues (Askerliğim) (1985)) ve Broadway Bound (Ver Elini Broadway) (1986) oyunlarında üç geleneksel mizah/kahkaha teorisini: Üstünlük Teorisi, Uyumsuzluk Teorisi ve Rahatlama Teorisi’nin nasıl kullandığını ele almaktadır. Otobiyografik oyunlardır ve Simon’un BB üçlemesi olarak da bilinirler. BB üçlemesinde, Simon aile mizahını ve kariyerini, tutkularını ve kendi yaşam deneyimlerini irdelemektedir. Bu oyunlar aile içi gerçekliği konu edinmektedirler.Simon, eserlerinde kahkaha teorilerinin varsayımlarını ustaca kullanan bir oyun yazarıdır. Bu çalışma, bu teorilerin Simon tarafından nasıl ve hangi bağlamda kullanıldığını incelemektedir. Ayrıca, bu çalışmanın ana amaçlarından birisi de, drama izleyicilerinin ve okuyucuların Simon’un diğer tiyatro yazarlarına göre en iyi kullandığı tek satırlık güldürü unsurunu nasıl ustaca ele aldığını ortaya koymaktır. Bu çalışma, üç bölüm ve giriş kısmından oluşmaktadır. Giriş bölümünde, çalışmanın amacı, çalışmanın önemi, çalışmanın kapsamı, çalışmanın kısıtları, literatür taraması ve çalışmanın metodolojisi yer almaktadır. Birinci Bölüm, ağırlıklı olarak mizah/gülme teorilerinin tarihsel gelişimlerine ve bu teorilerin öncülerine, bu teorilerin önemine, aile içi gerçekliği ele alan Amerikan draması’na vurgu yapmaktadır. İkinci Bölüm, ağırlıklı olarak Simon’un hayatını, üslubunu ve belli başlı oyunlarını özetleri ile birlikte ele almaktadır. Üçüncü Bölüm, mizah/kahkaha teorilerinin seçki dramatik metinlerde nasıl ele alındığını ve analiz edildiklerini içermektedir. Çalışmada metin analizi ve nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Neil Simon, Humour/Laughter Theories, Brighton Beach Memoirs, Biloxi Blues, Broadway Bound en_US
dc.subject Neil Simon, Mizah/Kahkaha Teorileri, Brighton Beach Memoirs, Biloxi Blues, Broadway Bound en_US
dc.title Domestıc Realısm And Humour In Neıl Sımon’s Selected Plays: Brıghton Beach Memoırs (1983), Bıloxı Blues (1985), Broadway Bound (1986) en_US
dc.title.alternative Neil Simon'ın Seçki Eserlerinde Ailevi Gerçeklik ve Mizah: Brighton Beach Memoirs (1983), Biloxi Blues (1985), Broadway Bound (1986) en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-7184-8709 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account