DSpace Repository

An Investıgatıon Of Turkısh Efl Instructors’ Onlıne Assessment Lıteracy: Challenges And Opportunıtıes

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Han, Turgay
dc.contributor.advisor Prof. Dr. Çelik, Servet
dc.contributor.author Gezder, Tuncay
dc.date.accessioned 2022-08-22T11:30:35Z
dc.date.available 2022-08-22T11:30:35Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3056
dc.description.abstract The aim of this mixed-method study was to investigate the online assessment literacy of Turkish EFL instructors in the preparatory classes of universities in Turkey, as well as the challenges and opportunities they faced in the Emergency Remote Education (ERE) context during the COVID-19 pandemic. The participants were 48 instructors of English as a foreign language in preparatory classes at 17 universities who have taught and assessed online writing and speaking courses for at least one term. Convenience sampling and snowball sampling strategies were used to select the participants. The data collection tools included a questionnaire, open-ended questions, and individual interviews. The researcher used the coding and theme creation method in the analysis of the qualitative data. In this study, the themes were determined based on repetitive expressions. For quantitative data, the SPSS statistical package was used. Firstly, the reliability of the items was calculated with Cronbach’s Alpha coefficient, which was found to be .95. Next, the descriptive analysis method was used to examine the means and standard deviations of the responses given to the items in the questionnaire. The findings revealed that while instructors considered that they were competent in providing oral feedback to students in online classes and keeping the online assessment results of each student confidential, they felt that they were incompetent in communicating the online assessment results to parents and preventing students from cheating on online tests. Additionally, the findings indicated that technical problems were the most common challenges faced by both instructors and students, while the least common challenge was the large number of students in ERE. Moreover, the findings demonstrated that taking advantage of technology was expressed as the most common opportunity by both the instructors and the students, while the least common opportunity reported by the instructors was the ability to transmit sources to students. This study may provide inferences about the online assessment literacy of the instructors who teach English in the preparatory classes of Turkish universities in the context of ERE. en_US
dc.description.abstract Bu karma yöntemli çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin hazırlık sınıflarındaki Türk İngilizce öğretmenlerinin çevrimiçi değerlendirme yetkinliklerinin yanı sıra COVID-19 salgını sırasında Acil Uzaktan Eğitimde karşılaştıkları zorlukları ve fırsatları araştırmaktır. Katılımcılar 17 üniversitede hazırlık sınıflarında yabancı dil olarak İngilizce dersi veren ve en az bir dönem çevrimiçi olarak konuşma ve yazma derslerini verip bu derslerin değerlendirmesini yapan 48 öğretim görevlileridir. Katılımcıların belirlenmesinde amaca uygun örneklem ve kartopu örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Veri toplama araçları anket, açık uçlu sorular ve bireysel görüşmelerden oluşmaktadır. Araştırmacı nitel verilerin analizinde kodlama ve tema oluşturma yöntemini kullanmıştır. Bu çalışmada temalar tekrar eden ifadeler kullanılarak belirlenmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS istatistik paketi kullanılmıştır. İlk olarak, maddelerin güvenilirliği Cronbach Alpha katsayısı ile hesaplanıp .95 olarak bulunmuştur. Daha sonra, ankette yer alan maddelere verilen yanıtların ortalamalarını ve standart sapmalarını incelemek için betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular, öğretim görevlilerinin canlı derslerde öğrencilere sözlü olarak dönüt verebilme ve her öğrencinin çevrimiçi değerlendirme sonuçlarını gizli tutma gibi konularda kendilerini yetkin olarak düşündüklerini gösterirken çevrimiçi sınavlarda öğrencilerin kopya çekmelerini engelleme ve çevrimiçi değerlendirme sonuçlarını öğrencilerin aileleriyle paylaşma gibi konularda yetkin olmadıklarını düşündüklerini göstermektedir. Ek olarak, bulgular öğretmenler tarafından karşılaşılan teknik problemlerin en yaygın karşılaşılan güçlükler olduğunu gösterirken öğretmenler tarafından en az karşılaşılan zorluğun Acil Uzaktan Eğitim sürecindeki çevrimiçi derslerde çok sayıda öğrencinin olduğunu göstermiştir. Ayrıca bulgular, teknolojinin öğretmenler için sağladığı faydaların en yaygın karşılaşılan kolaylık olduğunu gösterirken en az karşılaşılan kolaylığın kaynakların öğrencilere iletilmesinin olduğunu göstermektedir. Bu çalışma Acil Uzaktan Eğitim sürecinde üniversitelerin hazırlık sınıflarında İngilizce dersi veren öğretim görevlilerinin çevrimiçi değerlendirme yetkinlikleri hakkında çıkarım yapılmasını sağlayabilir. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Online assessment literacy, challenges, opportunities, COVID-19, Turkey en_US
dc.subject Çevrimiçi değerlendirme yetkinliği, güçlükler, fırsatlar, COVID-19, Türkiye en_US
dc.title An Investıgatıon Of Turkısh Efl Instructors’ Onlıne Assessment Lıteracy: Challenges And Opportunıtıes en_US
dc.title.alternative Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğreten Öğretim Görevlilerinin Çevrimiçi Değerlendirme Yetkinliklerinin Araştırılması: Güçlükler ve Fırsatlar en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-9196-0618 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account