DSpace Repository

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilerin Cebirdeki Muhtemel Kavram Yanılgılarını Öngörme ve Giderme Süreçlerinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yavuz Mumcu, Hayal
dc.contributor.author Kabataş, Hüseyin
dc.date.accessioned 2022-08-22T07:28:59Z
dc.date.available 2022-08-22T07:28:59Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3045
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin, öğrencilerin cebirdeki muhtemel kavram yanılgılarını öngörme ve giderme süreçlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden ve durum çalışması yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma Ordu iline bağlı devlet okullarında görev yapmakta olan 3 matematik öğretmeni ve aynı okulların 8. sınıf şubelerinde öğrenim görmekte olan 10 öğrenci ile yürütülmüştür. Katılımcı öğretmenlerin tespitinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi, katılımcı öğrencilerin tespitinde ise ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcı öğrencilerin tespitinde kullanılan ölçütler veri toplama aracı olarak kullanılan teşhis testinde yer alan sorulara beklenen yanıtları vermek ve 8. sınıf seviyesinde öğrenim görüyor olmaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Cebirsel Yanılgılar Öngörü Testi (CYÖT), Cebirsel Yanılgılar Teşhiş Testi (CYTT), Yarı Yapılandırılmış Görüşmeler (YYG), Kavram Yanılgılarını Öngörmeye Yönelik Değerlendirme Çerçevesi ve Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Değerlendirme Çerçevesi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında kullanılan CYÖT’den elde edilen veriler öncelikle içerik analizine tabi tutulmuş ve elde edilen verilere uygun kategoriler oluşturularak veri analizi süreci bu kategoriler altında yapılan kodlamalara bağlı olarak yürütülmüştür. YYG’lerden elde edilen verilerin analizinde ise araştırmacılar tarafından yapılan tümevarımsal kodlamalar sonucu belirlenen kuramsal çerçeve kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, öğrencilerdeki muhtemel kavram yanılgılarını genel olarak öngörebildikleri fakat giderme noktasında daha düşük performanslar sergiledikleri gözlenmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the processes of secondary school mathematics teachers to predict and eliminate students' possible misconceptions in algebra. Qualitative research designs and case study method were used in the research. The research was carried out with 3 mathematics teachers working in public schools in Ordu and 10 students studying in the 8th grade branches of the same schools. Typical case sampling, one of the purposive sampling methods, was used in the determination of the participant teachers, and criterion sampling method was used in the determination of the participant students. The criteria used to determine the participant students are to give the expected answers to the questions in the diagnostic test used as a data collection tool and to be studying at the 8th grade level. Algebraic Misconceptions Prediction Test (AMPT), Algebraic Misconceptions Diagnostic Test (AMDT), Semi-Structured Interviews (SSI), Evaluation Framework for Prediction of Misconceptions and Evaluation Framework for Elimination of Misconceptions were used as data collection tools in the study. The data obtained from the AMPT were subjected to content analysis first and the appropriate categories were created for the data obtained, and the data analysis process was carried out depending on the coding made under these categories. The theoretical framework determined because of the inductive coding carried out by the researchers was used in the analysis of the data obtained from the SSIs. As a result of the research, it was observed that the teachers were able to predict the possible misconceptions in the students in general but showed lower performances in eliminating them. en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Cebir Öğretimi, Kavram Yanılgısını Öngörme, Kavram Yanılgısını Giderme, Öğrenci Düşüncesi Bilgisi en_US
dc.subject : Teaching Algebra, Prediction of Misconceptions, Elimination of Misconceptions, Knowledge of Student Thinking. en_US
dc.title Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilerin Cebirdeki Muhtemel Kavram Yanılgılarını Öngörme ve Giderme Süreçlerinin İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Investıgatıon Of Secondary School Mathematıcs Teachers' Predıctıon And Elımınatıon Processes Of Students' Possıble Mısconceptıons In Algebra en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-6720-509X en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account