DSpace Repository

Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat

Show simple item record

dc.contributor.author Ümer, Engin
dc.date.accessioned 2022-08-17T11:31:04Z
dc.date.available 2022-08-17T11:31:04Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2874
dc.description.abstract Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” düşüncesiyle her şeyin bir gösteriye dönüştüğünü ve sanatsal ifadenin kişisel bir deneyim olarak insanlara ‘durumlar’ yaşatacağını düşünmüştür. Debord’un önerdiği “durum estetiği”, neo-kapitalist toplumlarda gösteri haline gelen her şeyin içerisinde bir tazelenmenin bulunabileceğe karşılık gelmekteydi. Jean Baudrillard ise “simülasyon” düşüncesiyle gerçekliğin aradan çekildiği imgeler dünyasında yaşanıldığını söylemiş, göstergelere dönüşmüş olan yaşantı içinde sanatında uyumlaşmış olduğunu iddia etmiştir. Bu çalışmada üç düşünürün kilit kavramları ve önermeleri ile sanata getirdiği tanımlar ele alınacak ve bazı açılardan eleştirisi yapılacaktır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Gazi Üniversitesi GSF Sanat ve Tasarım Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kültür Endüstrisi, Gösteri Toplumu, Simülasyon, Sanat, Kültür en_US
dc.title Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account