dc.contributor.author |
Ümer, Engin |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-17T11:30:35Z |
|
dc.date.available |
2022-08-17T11:30:35Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-dergi.marmara.edu.tr/marustd/issue/view/1012000249 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2873 |
|
dc.description.abstract |
Donald Kuspit “Sanatın Sonu” adlı kitabında çağdaş sanat eleştirisinde
bulunurken bilinçdışının son bulduğunu öne sürer. Diğer taraftan Kuspit
bir dizi tema ile sanatın sonunu açıklar. Kuspit’in asıl vurgusu sanatsal
yaratıcılığın değiştiği ve modern sanata ait anlamını yitirdiğidir. Bu yazı
aslında fikirleri eleştirerek ele alma amacındadır. Sanatın ve bilinçdışının
sonuna dair Kuspit’in anlatısının sorunlu bir düşünme ve metot izlediğini
öne sürmektedir. Kuspit’in sanatın sonu fikrinin sorunlu tarafı çağdaş sanatın kendi kategorilerini yok sayması, bu kategorileri kendi bakış açısıyla
yorumlamaya giderken çağdaş sanatın gerçekliğini kaçırmasıdır. Modern
sanat konusunda da Kuspit çağdaş sanatı eleştirmek amacıyla seçmeci bir
tavırla yaklaşımda bulunmaktadır. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Marmara Üniversitesi GSF Sanat ve Tasarım Dergisi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Sanatın sonu, bilinçdışı, postsanat, yüksek kültür, yüce, estetik, çağdaş sanat |
en_US |
dc.title |
Bilinçdışının ve Sanatın Sonuna Dair Bir Anlatının Eleştirisi |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |