DSpace Repository

Karşı Sinema Perspektifinden Godard Sineması ve ‘Serseri Aşıklar’ Film Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Uğur, İlkay
dc.contributor.author Yılmaz, Mehmet
dc.date.accessioned 2022-08-17T08:14:20Z
dc.date.available 2022-08-17T08:14:20Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation UĞUR İlkay ve YILMAZ Mehmet, Karşı Sinema Perspektifinden Godard Sineması ve ‘Serseri Aşıklar’ Film Örneği, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBİAD), no. 14, ss. 206-219, 2016. en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2842
dc.description.abstract From the beginning, cinema with its narrative structure employs a classical, reflexive and Aristotelian language. It is observed that cinema which has developed its stylistic potentials gradually tends towards alternative approaches outside of the conventional Hollywood films. Especially, aside from the classical storylines deemed to be commercial or popular, the concept of counter cinema that unfolded in 1960’s takes an important place in film history. The aim of this paper is to explore the aspects of this alternative and/or counter narrative form and to examine whether Breathless consists of such aspects. In this regard, using structural analysis, the film is examined in terms of the Brechtian notions of catharsis, alienation and acting. en_US
dc.description.abstract Sinema, ilk yıllarından itibaren oluşturduğu anlatı yapısı ile klasik, geleneksel, yansıtmacı, Aristotelesçi bir dil kullanmaktadır. Zamanla dil yetisini geliştiren sinemanın, farklı anlatı yapılarına yönelerek anaakım olarak adlandırılan Hollywood sinemasının dışında alternatif biçimlere de yöneldiği izlenmektedir. Özellikle, ticari ya da seyirlik olarak da bilinen klasik anlatı yapısı dışında, 1960’lı yılların başında gelişen ‘karşı (counter) sinema’ kavramı sinema tarihinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmanın amacı alternatif ya da karşı olarak tanımlanan bu anlatı yapısının özelliklerini saptamak ve ‘Serseri Aşıklar’ filminde bu unsurların gerçekleşip gerçekleşmediğini incelemektir. Bu kapsamda yapısalcı analiz yöntemi ile adı geçen filmin özellikle Brechtyen unsurlara sahip olup olmadığı katharsis, yabancılaşma ve oyunculuk düzeyinde ele alınmaktadır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject cinema, narrative, counter cinema, Godard en_US
dc.subject Sinema, anlatı, karşı sinema, Godard en_US
dc.title Karşı Sinema Perspektifinden Godard Sineması ve ‘Serseri Aşıklar’ Film Örneği en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR13735 en_US
dc.contributor.authorID TR44110 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account