Abstract:
Sivas’ta göreve başladığım günden beri aklımda olan
en önemli çalışma “Türküler Diyarı”nda derleme yapmaktı.
2004 yılında Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğretim görevlisi
olarak göreve başladığım zaman, Sivas şehri hakkındaki
bilgim çok sınırlı idi. Şehrin yaşantısına ve insanların
ilgilendiği konulara bakınca üzerimde oluşan ilk izlenim “bu
şehirde türkü üretimi bitmiş” oldu. Düşüncelerimin kısmen
yanlış olduğunu birkaç yıl içinde anladım. Türk halk
müziğinin halen üretilmekte ve yaşatılmakta olduğunu birkaç
sene içinde fark edebildim.
Sivas’ta Türk halk müziğini yaşatan kişilerden bir
tanesi de Şentürk Usta olarak anılan, bağlama yapımcısı ve
ozan Şentürk İYİDOĞAN’dır. Şentürk Usta ile tesadüfen
tanışmıştım. Üretilmiş her bağlamanın çalınabilir durumda
olmasını yaşam hedefi haline getirmiş olan Usta, aynı
zamanda köylerden gelen halk âşıklarına da şehirde yardımcı
olmaktaydı. Usta ile yaptığımız sohbetlerin birinde, bana bazı
âşıkların türkülerinin kaydedilmediğini söyledi. Özellikle de
Molla Ali Oflaz’dan bahsetti. Bu sohbetten birkaç gün sonra,
kendi atölyesinde, beni Ali Amca ile tanıştırdı. Aşığın birkaç
türküsünü hemen orada dinleme fırsatı buldum. Doktora
eğitimimi tamamladıktan hemen sonra, Ağustos 2011’de, Molla Ali Pirânî’nin köyü olan Kangal/Avşarören’e gittim ve
türküleri ile şiirlerini kaydettim.