DSpace Repository

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısını Değerlendirme Yeterlikleri (İstanbul Örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Gündoğdu, Yusuf Bahri
dc.date.accessioned 2022-08-17T07:26:23Z
dc.date.available 2022-08-17T07:26:23Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Gündoğdu, Yusuf Bahri (2013). DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINI DEĞERLENDİRME YETERLİKLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). Milli Eğitim Dergisi(198), 237-258. en_US
dc.identifier.uri dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/198.pdf
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2730
dc.description In this research, student assesment competency of the primary religious teachers was studied. This research done in the primary schools of İstanbul comprised the public and private school religious teachers. In the research, “relational scan” model and “questionnare” technique were used. The 557 questionnares attained from the 16 districts of İstanbul were analysed by Statistics Program for Social Sciences (SPSS). According to the results of the research, the gender, the being from the branch or not, the service length, the type of institution, the measurement and evaluation training in in-service and the perception of competency brought about in significant differences in the evaluation competency of the teachers. According to the results of the research, the religious teachers were competent in the evaluation of the success of the students. Key Words: Measurement, evaluation, eduquacy, Religious Culture and Ethics Course, success evaluation en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısını Değerlendirme Yeterlikleri” araştırılmıştır. İstanbul örneğinde yürütülen çalışma, 2008-2009 yılında ilköğretim okullarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine giren resmi-özel okul öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmada “ilişkisel tarama” modeli ve “anket” tekniği kullanılmıştır. İstanbul’un 16 ilçesinden elde edilen 557 anket verisi, SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre cinsiyet, branştan/branş dışı olma, hizmet süresi, kurum türü, hizmet içinde ÖD eğitimi alma ve yeterlik algısı öğretmenlerin ÖD yeterliklerinde anlamlı farklılaşmalara yol açmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre, DKAB öğretmenleri öğrencilerin başarısının değerlendirilmesinde yeterlidirler. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Milli Eğitim Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Ölçme, değerlendirme, yeterlik, DKAB dersi, başarı değerlendirme en_US
dc.title Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısını Değerlendirme Yeterlikleri (İstanbul Örneği) en_US
dc.title.alternative Relıgıous Culture And Ethıcs Course Teachers’ Student Evaluatıon Competencıes (The Case Of Istanbul) en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account