dc.contributor.author |
Gündoğdu, Yusuf Bahri |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-17T07:25:23Z |
|
dc.date.available |
2022-08-17T07:25:23Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
GÜNDOĞDU, Yusuf Bahri. "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları." Journal of Faculty of Theology of Istanbul University/Istanbul Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi Dergisi 27 (2012). |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2726 |
|
dc.description |
Measurement Tools Religious Culture and Moral Knowledge Teachers Preferred
In this study the measurement tools used by the Religious Culture and MoralKnowledge (RMCK) teachers have been examined, who teach in the classes where constructiveprogram is based on constructivist approach in the year 2008-2009. This research done in theprimary schools of Istanbul comprised the public and private school RMCK teachers. In theresearch, “relational scan” model and “questionnaire” technique were used. The 557questionnaires attained from the 16 districts of Istanbul were analyzed by Statistics Program forSocial Sciences (SPSS). According to the study results, the RMCK teachers prefer traditionaltools more commonly than alternative ones and they mostly prefer performance task as ameasurement tool.
Keywords: Traditional measurement instruments, alternative measurement tools,measurement, assessment, RMCK curriculum. |
en_US |
dc.description.abstract |
Bu araştırmada yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan öğretim programlarının uygulandığı sınıflarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin tercih ettikleri ölçme araçları incelenmiştir. İstanbul örneğinde yürütülen çalışma, 2008–2009 yılında ilköğretim okullarında görev yapan resmi-özel okullarda görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmada “ilişkisel tarama” modeli ve “anket” tekniği kullanılmıştır. İstanbul'un 16 ilçesinden elde edilen 557 anket verisi, SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenler geleneksel ölçme araçlarını, alternatif ölçme araçlarına göre daha çok tercih etmektedirler. DKAB öğretmenlerinin en çok tercih ettiği ölçme aracı performans görevi olmuştur. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Geleneksel ölçme araçları, alternatif ölçme araçları, ölçme, değerlendirme, DKAB Öğretim Programı |
en_US |
dc.title |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Ölçme Araçları |
en_US |
dc.title.alternative |
Measurement Tools Religious Culture and Moral Knowledge Teachers Preferred |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |