Abstract:
Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liselerinde okutulmakta olan Piyano dersinde
öğrencilerin karşılaştıkları sorunların tespit edilerek, bu sorunlara ilişkin öneriler
sunmak amacıyla hazırlanmıştır.
Araştırma, durum tespitine yönelik tarama modelini esas alan betimsel bir
araştırma olup, kaynak tarama ve anket uygulama yöntemleriyle hazırlanmıştır.
Anketlerle ulaşılan veriler frekans ve yüzde tablolarına dönüştürülmüştür.
Araştırmanın evrenini Güzel Sanatlar Liselerinde piyano eğitimi alan müzik
bölümü öğrencileri, örneklemini ise bölgesel özelliklerle ilgili ölçütler göz önünde
bulundurularak Karadeniz Bölgesinden seçilen 6 GSL’nin 10., 11. ve 12. sınıf
öğrencileri olmak üzere toplam 265 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmanın sonucunda; GSL’de piyano dersini etkileyen akademik ortamda
eksiklikler olduğu, bu derse ait haftalık ders saatinin arttırılması gerektiği, öğrencilerin
piyano dersine nasıl ve ne şekilde çalışmaları gerektiğini tam olarak bilmedikleri,
piyano çalışırken teknik becerilerin ve yöntemlerin doğru uygulanmadığı, piyano
repertuarının öğrenci seviyelerine göre hazırlanmadığı ve piyano öğretim programına
uyulmadığı sonuçlarına ulaşılmış; daha etkili ve verimli bir piyano dersi öğretimine
yönelik öneriler geliştirilmiştir.