DSpace Repository

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Eğitimi Özyeterlik Algılarının İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Öztürk, Talip
dc.contributor.author Şahin, Alper
dc.contributor.author Zayimoğlu Öztürk, Filiz
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:47:20Z
dc.date.available 2022-08-16T10:47:20Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4(2), 293-311, 2015 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1889
dc.description.abstract Bu çalısmada, Çevre Eğitimi dersi alan ve almayan sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik algılarının farklı değiskenler açısından incelenmesi amaçlanmıstır. Arastırma betimsel tarama modelinde gerçeklestirilmis olup, arastırmaya Ordu Üniversitesinde öğrenim gören Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinden olusan 49’u kadın ve 23’ü erkek olmak üzere toplam 72 öğretmen adayı katılmıstır. Öğretmen adaylarının 45’i 1. sınıfa, 27’si 2.sınıfa devam etmekte olup, 54 kisi sehirde, 18 kisi ise kırsalda yetismislerdir. Veri toplama aracı olarak Özdemir, Vural ve Aydın (2009) tarafından gelistirilen “Çevre Eğitimi Özyeterlik Algı Ölçeği” kullanılmıstır. 5’li likert tipinde toplam 15 maddeden olusan ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.76 olarak hesaplanmıstır. Arastırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t-testi ve Mann Whitney-U testleri kullanılmıstır. Elde edilen bulgulara göre, çevre eğitimi dersi alan ve almayan öğrencilerin çevre eğitimi özyeterlik algısı karsılastırıldığında iki grup arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıstır. Ancak dersi alan öğretmen adaylarının puan ortalamalarının dersi almayan öğretmen adaylarından yüksek olduğu görülmüstür. Ayrıca, erkeklerin çevre eğitimi özyeterlik algı puanlarının kadınların özyeterlik algı puanlarından yüksek olduğu belirlenmistir. Öğretmen adaylarının yetistikleri yerlesim birimine göre ise iki grup arasında anlamlı bir fark bulunmamakla beraber kırsalda yetisen öğretmen adaylarının çevre eğitini özyeterlik algısı sehirde yasayan öğretmen adaylarına göre daha yüksektir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.isversionof 10.17539/aej.49702 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çevre Eğitimi en_US
dc.subject Özyeterlik Algısı en_US
dc.subject Sınıf Öğretmeni Adayları en_US
dc.title Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Eğitimi Özyeterlik Algılarının İncelenmesi en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR10408 en_US
dc.contributor.authorID TR50557 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account