DSpace Repository

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterliklerinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Zayimoğlu Öztürk, Filiz
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:44:59Z
dc.date.available 2022-08-16T10:44:59Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE e–ISSN: 2147-1606 Vol 2 (2), April 2013, pp. 25-42 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1885
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ilköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme alanlarına ilişkin özyeterlik düzeylerinin incelenmesidir. Bu doğrultuda çalışma kapsamında ilköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Öğrenme alanlarına ilişkin özyeterlikleri ile ilgili literatür incelenmiş ve Delphi tekniği ile uzman görüşüne başvurularak “Sosyal Bilgiler Öğrenme Alanlarına İlişkin Yeterlikler” geliştirilmiştir. Bu yeterlik listesi 5’li likert ölçeğinden oluşan özyeterlik maddelerine dönüştürülmüş ve bu yeni ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması Ordu ve Giresun illerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2009-2010 öğretim yılında Türkiye’de NUTS I düzeyinde belirlenen İstanbul, Tekirdağ, Muğla, Bilecik, Ankara, Isparta, Niğde, Zonguldak, Artvin, Erzincan, Bingöl ve Şırnak illerinde görev yapmakta olan Sosyal Bilgiler öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesi sürecinde betimsel ve kestirimsel istatistikî süreçler kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler özyeterlik ölçeğinin genelinden yüksek özyeterliklere sahip bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin özyeterlik puanları cinsiyet ve mesleki kıdeme göre değişmez iken; mezun olunan branş ve öğrenim durumu gibi bağımsız değişkenlerin özyeterlikler üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to investigate the self-efficacy of social studies teachers regarding the learning strands of primary school social studies curriculum. Accordingly, studies on the efficacy of social studies teachers have first been examined and then “Social Studies Teacher Subject Matter Standards” was developed by requesting opinions of specialists with a method called “Delphi”. The standards, then, have been turned into self-efficacy items which have been designed in a 5 degree likert style scale. The validity and credibility studies of this new scale were carried out with the teachers in Ordu and Giresun provinces. The scope of this research consists of social studies teachers on duty throughout Turkey during the 2009-2010 educational year. The sampling study group of the research includes social studies teachers in İstanbul, Tekirdağ, Muğla, Bilecik, Ankara, Isparta, Niğde, Zonguldak, Artvin, Erzincan, Bingöl and Şırnak provinces which was decided on the basis of NUTS 1. The sampling group consists of 3806 teachers. Descriptive and predictory statistical methods were used in the process of analyzing. According to the findings, it has been found that social studies teachers in general have a high level of self-efficacy in learning strands. Besides, it was determined that although teachers’ self-efficacy levels are not significantly different based on gender and length of service, independent variances such as graduation major and graduation level do differ. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Cumhuriyet International Journal of Education en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Learning Strands en_US
dc.subject Öğrenme Alanları en_US
dc.subject Özyeterlik en_US
dc.subject Self-efficacy en_US
dc.subject Social Studies Teachers en_US
dc.subject Sosyal Bilgiler Öğretmenleri en_US
dc.title Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterliklerinin İncelenmesi en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR10408 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account