Bu araştırmada; ilköğretim altıncı sınıfta okutulmakta olan sosyal bilgiler
dersinde yer alan “Coğrafya ve Dünyamız” ünitesinin öğretiminde, “yaratıcı drama
yönteminin öğrencilerin derse dönük başarıları ve tutumlarına olan etkisi
araştırılmıştır. Araştırmanın denekleri Van Beyüzümü 80. Yıl İlköğretim okulu ikinci
kademeye devam eden 6. sınıf öğrencileri arasından seçilmiştir.
Araştırma sosyal bilgiler dersi “ Coğrafya ve Dünyamız” ünitesinin bilişsel
düzeyde bilgi ve bu amaca yönelik hedef-davranışlarla sınırlı tutulmuştur. Ayrıca
yaratıcı drama yönteminin öğrenci başarısına etkisi ve hazırlanan ölçeklerle elde
edilen verilerle araştırmanın alt problemlerine yanıt aranmıştır. Araştırmanın alt
problemlerini test etmek için kontrol gruplu ön-test, son-test desenine
başvurulmuştur.
Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular, yaratıcı dramanın uygulandığı
deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu arasında bilişsel
alanın bilgi düzeyine yönelik anlamlı bir farklılık bulunduğundan, yaratıcı drama ile
öğretimin daha etkili olduğunu göstermiştir.
In this research; the aim was experiment the effectiveness of creative drama
method in social studies lessons on students’ cognitive achievement and affective
attitudes. In order to make this real; sampling group was chosen among the students
in Van Beyüzümü 80. Yıl Elementary School.
The research was limited to the unit named “Geography and Earth” in social
studies. The sub-problem quesions tried to be answered on an experimental group
and a kontrol group. To realize this; an achievement test and an attitude scale has
been developed by researcher. In order to test the sub-problem questions; pre-test and
post-test method were applied.
The findings showed that the achievement and attitude scores of experimental
group were higher than the control group has, because of using creative drama
instruction method in the experimental.