DSpace Repository

Educators Opinions about Applications of “Primary School Standards”

Show simple item record

dc.contributor.author Zayimoğlu Öztürk, Filiz
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:40:13Z
dc.date.available 2022-08-16T10:40:13Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation İlköğretim Online, 13(4), 1156-1170, 2014 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1878
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, “İlköğretim Kurumları Standartları”nın il uygulamalarına yönelik il eğiticilerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Türkiye’nin 81 ilinden toplam 214 eğitimcinin katılımıyla gerçekleştirilen İKS İl eğiticileri Eğitimine katılan İKS il eğiticilerine uygulanmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen “İKS Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik tekniklerinden yüzdeden yararlanılmış ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için 5’li likert türünde 40 maddelik bir anket geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 18.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiş, güven aralığı p≤0.05 olarak alınmıştır. Araştırma bulgularına göre, İKS il eğiticilerinin illerde yürütülen uygulamalara yönelik görüşlerinin cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve görev türü değişkenleri ile bazı ölçek maddeleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the opinions of provincial instructors about applications of “primary school standards” in provinces. This research, designed as survey, was conducted with the participation of 214 educators who work in 81 provinces throughout Turkey. The data was collected with a questionnaire developed by the researcher. The analysis of the data was conducted with percentages and chi-square test. A Likert type questionnaire with 40 question items was developed to collect the data. The data was analyzed using SPSS 18.0 edition and the reliability range of the analysis was taken as p≤0.05. According to results of the research, significant correlations were found among gender, professional experience, educational status and economical level of classrooms regarding PSS (İKS) applications en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İlköğretim Online en_US
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.17051/io.2014.54428 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Educators’ Opinions en_US
dc.subject İKS İl Eğitici Görüşlerİ en_US
dc.subject İKS İl Uygulamaları en_US
dc.subject İlköğretim Kurumları Standartları en_US
dc.subject Primary School Standards en_US
dc.subject Provincial Applications en_US
dc.title Educators Opinions about Applications of “Primary School Standards” en_US
dc.title.alternative “İlköğretim Kurumları Standartları”nın Uygulanmasına Yönelik İl Eğiticilerinin Görüşleri en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR10408 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account