DSpace Repository

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterlik Düzeylerinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Zayimoğlu Öztürk, Filiz
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:35:32Z
dc.date.available 2022-08-16T10:35:32Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Gaziantep University Journal of Social Sciences (http://jss.gantep.edu.tr) 2013 12(3):545-565 ISSN: 1303-0094 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1876
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının ilköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan öğrenme alanlarına ilişkin özyeterlik düzeylerinin incelenmesidir. Bu doğrultuda çalışma kapsamında Delphi tekniği ile uzman görüşüne başvurularak “Sosyal Bilgiler Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterlik Ölçeği” geliştirilmiştir. Araştırma, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi Anabilim Dalı son sınıf öğrencilerinin bulunduğu Gazi, 100.Yıl, Adıyaman, Dicle, Cumhuriyet, Gaziosmanpaşa, Ondokuz Mayıs, Muğla ve Balıkesir Üniversiteleri’nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ulaşılması planlanan örneklem sayısı 549 olarak tespit edilmiştir. Özyeterliklerin öğretmen adayları açısından cinsiyet, öğrenim türü, üniversite ve akademik ortalama değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının aldıkları puanlar cinsiyet ve akademik ortalamaya göre değişmez iken, öğrenim türü ve üniversite değişkeni özyeterlik puanları üzerinde etkili olmuştur. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to investigate the self-efficacy of social studies teacher candidates regarding the learning strands of primary school social studies curriculum. Accordingly, “Social Studies Teacher Subject Matter Sel-Efficacy Scale” was developed by requesting opinions of specialists with a method called “delphi”. The sampling study group of the research includes senior pre-service social studies teachers in Gazi, 100.Yıl, Adıyaman, Dicle, Cumhuriyet, Gaziosmanpaşa, Ondokuz Mayıs, Muğla ve Balıkesir Universities. The sampling group consists of 549 pre-service social studies teachers. The “Independent Samples t Test” and “One-way Anova” tests were done for the purpose of determining if the pre-service teachers’ self-efficacy levels differ statistically on the base of independent variances such as gender, education type (normal or secondary education), and university transcript grades. According to the findings, although pre-service teachers’ scores do not significantly differ by gender and transcript grades, they do differ on education type and university. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Gaziantep University Journal of Social Sciences en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Learning Strands en_US
dc.subject Öğrenme Alanları en_US
dc.subject Özyeterlik en_US
dc.subject Pre-service Social Studies Teachers en_US
dc.subject Self-efficacy en_US
dc.subject Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları en_US
dc.title Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterlik Düzeylerinin İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigation of Social Studies Teacher Candidates’ Self-Efficacy in the Learning Strands of Social Studies Curriculum en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR10408 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account